Avatar billede fc_kongen Nybegynder
30. oktober 2010 - 23:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

deploy GWT til en tomcat server

Hejsa

Jeg har et problem når jeg forsøger at deploye min GWT application til min tomcat server. I hostedmode kører det helt fint men når jeg deployer kan jeg kun få GUI'en frem og ingen servicekald til backend delen. Kan se i min tomcat log at den siger nedenstående. Ville gå ud fra at den ikke kan finde den fil. Men har flyttet rundt på det hele og lige lidt hjælper det.
Det som jeg gør når jeg deployer er at jeg får IntelliJ til at bygge en war fil for mig og så tager jeg den fil og smider over i min tomcat. Håber der er nogen som kan hjælpe mig med mit problem.

Oct 30, 2010 11:02:10 PM org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve invoke
SEVERE: Allocate exception for servlet vindmolle.Vindmolle VindmolleService
java.lang.ClassNotFoundException: com.google.gwt.user.client.rpc.RemoteService
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1484)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1329)
    at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
    at java.lang.ClassLoader.defineClassCond(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
    at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.findClassInternal(WebappClassLoader.java:2331)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.findClass(WebappClassLoader.java:976)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1451)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1329)
    at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
    at java.lang.ClassLoader.defineClassCond(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
    at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.findClassInternal(WebappClassLoader.java:2331)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.findClass(WebappClassLoader.java:976)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1451)
    at org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1329)
    at org.apache.catalina.core.StandardWrapper.loadServlet(StandardWrapper.java:1095)
    at org.apache.catalina.core.StandardWrapper.allocate(StandardWrapper.java:809)
    at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:129)
    at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:191)
    at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:127)
    at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102)
    at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109)
    at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:298)
    at org.apache.coyote.http11.Http11Processor.process(Http11Processor.java:852)
    at org.apache.coyote.http11.Http11Protocol$Http11ConnectionHandler.process(Http11Protocol.java:588)
    at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$Worker.run(JIoEndpoint.java:489)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2010 - 00:35 #1
Jeg tror at den reelle fejl er:

java.lang.ClassNotFoundException: com.google.gwt.user.client.rpc.RemoteService

d.v.s. at din war mangler en GWT jar fil.

Læs også:

http://code.google.com/support/bin/answer.py?answer=63584&topic=13015
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
31. oktober 2010 - 01:07 #2
tak for svaret. Men det var desværre ikke helt det som skulle til. Jeg har forsøgt at lægge min gwt-user.jar og gwtext.jar ind i mit WEB-INF/lib bibliotek men jeg får desværre samme fejl. Kan det være fordi jeg lægger mine filer et forkert sted?

længere nede er der et lille uddrag af min web.xml. Hvor er det  helt præcist disse klasser skal ligge for at tomcat kan finde dem?

Min stuktur er appNavn
Under appNavn har jeg følgende mapper
META-INF
vindmolle.Vindmolle
WEB-INF
index.jsp

    <servlet>
        <servlet-name>vindmolle.Vindmolle VindmolleService</servlet-name>
        <servlet-class>vindmolle.server.VindmolleServiceImpl</servlet-class>
    </servlet>
<servlet-mapping>    <servletname>vindmolle.VindmolleVindmolleService</servlet-name>
        <url-pattern>/vindmolle.Vindmolle/vindmolle.Vindmolle/VindmolleService</url-pattern>
    </servlet-mapping>
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2010 - 02:08 #3
Du skal finde den GWT jar fil som indeholder com.google.gwt.user.client.rpc.RemoteService
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2010 - 02:16 #4
Hm. Den burde faktisk være i gwt-user.jar!

Er den det?

Og der er ikke GWT jar filer i Tomcat lib?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
31. oktober 2010 - 10:15 #5
ja den ligger i min jar fil og nej der er ikke nogen GWT jar filer i min tomcat lib. Skal der være det?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
31. oktober 2010 - 10:35 #6
Nå det hjalp desværre heller ikke at smide den under der. Kan der være noget jeg har glemt? Burde man ikke bare kunne bruge IntelliJ til at bygge sin war fil og så derefter smide det over i webapps mappen på sin tomcat og så burde det virke?
Avatar billede fc_kongen Nybegynder
01. november 2010 - 21:43 #7
Fandt problemet.

Bare lige så hvis andre også oplever denne fejl så var min løsning at jeg fik ændret i web.xml til at pege på den rigtige sti. Samt ændre i IntelliJ's project structure --> modules web og herinde under da sørg for at det passer med path relative to deployment root. jeg gjorde det jeg fjernede det som stod der.