Avatar billede DHviidR Nybegynder
29. oktober 2010 - 09:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Resolution problems

Aloha.

I just borrowed my friends disc to install Windows 7 on my 4 year old laptop (that had XP before) and everything seems to be going well except for the fact that i can't adjust the resolution properly.... It's 1280x768 and it's supposed to be 1280x800.. I've checked to make sure the graphics card is installed and it is.. I've also checked my manufacturers website and tried searching for the computers original graphics card but the only one they have is for the old XP model, they dont have anything compatible for Win 7...

Anybody know what i can do or where i can download a graphics card thats compatible for my old laptop (if that is the problem).

Thanks in advance!
Avatar billede DHviidR Nybegynder
29. oktober 2010 - 09:45 #1
opdaget lige at jeg skrev det hele på engelsk... sorry... skriver det lige igen på dansk :-)

Jeg har lånt en vens disk til at installere Windows 7 på min 4 år gammel bærbar (som havde winXP før).. og alt fungere gundt undtaget skærm resolutionen... den er sat til 1280x768 og kan ikke justeres til det den skal være, 1280x800.... har tjekket grafik kortet og den er installeret... prøvet også at tjekke grafik kortet som tilhører computeren da den blev købt men den dækker kun winXP, ikke win 7....
Nogle der ved hvad jeg kan gøre, eller om der findes en grafik kort som dækker Win7 og en 4 år gammel bærbar?

På forhånd tak! :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 10:22 #2
der findes 2 ATI + NVIDIA producenter af drivere

hvilket et  er det

denne her kan vise det

http://www.piriform.com/speccy

ccleaner kan også måske

http://www.piriform.com/ccleaner

siw kan

http://siw.en.softonic.com/

ati

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

nvidia

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

m.v.h
Avatar billede DHviidR Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:51 #3
Her er hvad piriform viser:

Operating System    MS Windows 7 Ultimate 32-bit

CPU    Mobile AMD Sempron 3000+    84 °C
    Sonora 90nm Technology

RAM    512MB Single-Channel DDR @ 163MHz (2.5-3-3-7)

Motherboard    Uniwill 255KI / 259KI Series (CPU 1)

Graphics    Generic Non-PnP Monitor @ 1280x768
    Standard VGA Graphics Adapter

Hard Drives    39.1GB FUJITSU MHT2040AT ATA Device (PATA)    37 °C

Optical Drives    HUAWEI Mass Storage USB Device
    WD Virtual CD 070A USB Device
    NEC DVD+-RW ND-6500A ATA Device

Audio    Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM)
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2010 - 11:16 #4
Din 4 år gamle laptop har måske et navn?
under fabrikantens hjemmeside kan man i de fleste tilfælde se hvilke hardvare de indeholder.
Avatar billede DHviidR Nybegynder
29. oktober 2010 - 11:23 #5
det er en fujitsu seimens... og jeg har været inde på www.fujitsu.dk og under driver downloads, tastet min serial nummer ind og så kommet frem til de drivers som tilhører den her computer men der står sammetidig at de kun er "compatible" med Windows XP... og det er jo Windows 7 jeg kører med nu... så har ikke turde downloade dem derfra..
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2010 - 11:32 #6
Står der ingen steder hvilket grafikkort der er brugt så du har mulighed for at gå ind på deres hjemmeside?
og hvis grafikproducenten ingen har til Win7 men men til Vista er der en stor chance for at det vil funktionere.
Avatar billede DHviidR Nybegynder
29. oktober 2010 - 11:38 #7
det eneste jeg ellers kan finde ud af det er at chip typen er en SiS .. og når jeg går ind på SiS's hjemmeside og prøver på at download 1 af de 2 grafik kort/drivers de har til Windows 7 afslutter installationen med det samme.. de kan slet ikke komme igennem pga nogle systematiske fejl...
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2010 - 11:41 #8
Mit sidste forsøg fujitsu seimens HVAD????
Avatar billede DHviidR Nybegynder
29. oktober 2010 - 11:45 #9
Fujitsu Seimens AMILO A1640
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 11:55 #10
den lette løsning er følgende

hent drivermax og lad dig registrere - du har ret til at hente 2 drivere om dagen - tidspunktnøjagtig

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

hvis der mange tager det jo et stykke tid

husk at tage backup af drivere og lægge på andet medie usb eller ekstern harddisk
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 12:03 #11
tror det er en ati driver du skal bruge
Avatar billede DHviidR Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:20 #12
prøvet lige noget helt andet her ... prøvet alligevel at downloade den gamle grafik kort til XP via fujitsus hjemmeside og sat XP-compatible til .exe filen.. og da jeg så prøvet at installer det fungeret det fint... så kører nu med det rigtig skærm resolution og det hele... ellers tak for hjælpen!

Hvis du bare skriver et eller andet svar skal du nok få pointene!
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 12:29 #13
hvem mener du
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 12:30 #14
hvis det ikke er mig ser du bare bort far dette svar