Avatar billede mons7 Nybegynder
04. januar 2000 - 18:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er der ikke automatisk <tt> i tables?

Når jeg starter siden med at lave en <tt> så går den aldrig ind i tablet. Det kan da ikke passe at man skal indsætte et <tt> i hvert <td>!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2000 - 19:08 #1
eeeh jo, det skal du også med <B> og <I> osv og med <FONT >

men du kan gøre det via styles
Avatar billede silberbauer Nybegynder
04. januar 2000 - 20:17 #2
Det er jo ikke strengt nødvendigt med tt. Du kan evt. definere fonten for td i dit stylesheet, som fx

td {font-family:verdana}
Avatar billede mons7 Nybegynder
04. januar 2000 - 23:10 #3
Silberbauer:

Kan du ikke lave en lille CSS text som laver ALT texten på siden (os' den i table) til <tt>?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
09. januar 2000 - 10:22 #4
du kan ikke lave et CSS script der laver AL tekst om på en gang, dog er du godt hjulpet hvis du definerer teksten for body og td tags

<html>
<head>
<title>sidens title</title>
<style>
<!--
body { font-family: teletype }
td { font-family: teletype }
//  her kan du indsætte flere tags med samme  { font-family: teletype } hvis nødvendig
//-->
</style>
</head>

...  resten af siden

de fleste andre tags bruger det tekstformat der er sat til body tag'et
Avatar billede mons7 Nybegynder
02. februar 2000 - 13:43 #5
Forklar dig lidt nærmere Hatecaps!
Avatar billede dar Nybegynder
02. februar 2000 - 15:49 #6
Hvad er det nu lige teletype er ?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
02. februar 2000 - 21:41 #7
mons7 >>> hvis du starter med et <tt>  og senerer kommer med et <td> vil <tt> ikke ændre på indholdet i table cellen. Derfor skal enten bruge et css script i stil med det jeg gav dig ovenfor, eller du skal starte alle celler med <tt> (jeg ved godt hvad jeg ville gøre  ;-)

den korte udgave af scriptet er
<html>
<head>
<style>
<!--
td {font-family : monospace }
//-->
</style>
</head>

o.s.v.

dette sætter skrifttypen til monospace i alle table-celler (monospace er bedre end teletype i denne forbondelse)

dar >>>  teletype er den skriftype der ligner skrovemaskineskrift, hvor alle bogstaver optager lige meget plads