Avatar billede holckie Nybegynder
25. oktober 2010 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flash rollOver og rollOut på knap med tekstlinks

I min flash fil har jeg tilføjet et lag med to knapper, der skifter farve ved rollOver og rollOut. Den ene knap er placeret i frame 1, mens den anden knap er placeret i frame 2.

På knappen i frame 2 har jeg tilføjet følgende action:

on (rollOver){
gotoAndStop("2");
}

on (rollOut){
gotoAndPlay("1");
}

on (release) {
getURL('http://www.google.dk','_parent');
}

Jeg har herefter tilføjet et nyt lag, hvori jeg har indsat en tekst på flere linjer, der skal stå på knappen. I teksten har jeg desuden tilføjet links på nogle af ordene via 'Properties > Options' panelet.

Dvs. der skal altså både være link på knappen og forskellige links på teksten, der står på knappen.

Mit problem er, at rollOver og rollOut på knappen ikke virker, når der laves rollOver på teksten. Det virker kun, når man rammmer knappen bagved eller ved siden af. Hvis der ikke er tilføjet links på ordene, virker rollOver fint.

Er der nogen der har en idé til, hvordan jeg får det til at virke?
Avatar billede holckie Nybegynder
26. oktober 2010 - 14:44 #1
Har selv fundet en løsning ved at konvertere teksten til en knap og tilføje følgende action på knappen:

on (rollOver){
gotoAndStop("2");
}
Avatar billede holckie Nybegynder
27. november 2010 - 22:13 #2
Hermed et svar, så tråden kan lukkes.