Avatar billede AlberC Nybegynder
25. oktober 2010 - 01:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PHP redirect aktiveret af htaccess fil?.

Hej alle sammen.

Har prøvet i noget tid at finde ud af hvordan jeg kunne løse dette program.

Sagen er den, at jeg ville have htaccess filen til at aktivere et php redirect script (redirect.php) når en besøgende kommer fra en specifik referrer.

Så vil jeg høre om dette er muligt, eller om man kan gøre det på en anden måde?.
Avatar billede wanze Nybegynder
25. oktober 2010 - 02:20 #1
Du kan gøre det både vha. .htaccess eller PHP. Du behøver ikke begge dele.

.htaccess
RewriteEngine on
# Options +FollowSymlinks
RewriteCond %{HTTP_REFERER} ond-side\.com [NC]
RewriteRule .* - [F]

PHP

if (preg_match("/ond-side.com/",$_SERVER['HTTP_REFERER')) {
  header("Location: /du-har-ikke-tilladelse");
}
Avatar billede AlberC Nybegynder
25. oktober 2010 - 05:28 #2
Det er ikke rigtigt pointen med det.

Jeg vil have dem til at blive redirected til en liste, som er i det php redirect script.

Eller have en mulighed for at sende besøgende videre via htaccess, men det skal være til et tilfældigt link på en liste, som jeg kan ændre.
Avatar billede wanze Nybegynder
25. oktober 2010 - 14:47 #3
$sites = array("http://google.com/","http://eksperten.dk/","http://youtube.com/");
if (preg_match("/ond-side.com/",$_SERVER['HTTP_REFERER')) {
  header("Location: ".array_rand($sites));
}
Avatar billede AlberC Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:07 #4
er det til htaccess filen eller til en php fil?.
Avatar billede wanze Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:09 #5
Det der er PHP-kode.
Avatar billede AlberC Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:19 #6
Mmh det tænkte jeg nok. :)

Har dog allerede et php redirect script. Men kan se at jeg bare skal have modificeret det lidt. :)

Smid et svar, så får du lige point for dine svar ihvertfald. :)
Avatar billede wanze Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:34 #7
Tak :)

Men jeg tror ikke du kan lave et script, der redirecter til tilfældige sider med .htaccess.
Avatar billede AlberC Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:52 #8
Det var nu heller ikke det jeg ville. :)

Ville vide om der var en mulighed for at aktivere et php script med htaccess filen. :)

Altså få den til at "kalde" php filen, hvorved den så blev aktiveret. :)
Avatar billede wanze Nybegynder
25. oktober 2010 - 16:01 #9
Nå for pokker!
RewriteEngine on
# Options +FollowSymlinks
RewriteCond %{HTTP_REFERER} ond-side\.com [NC]
RewriteRule .* /redirect.php [L][F]

Så har jeg jo bare redirectet dig. Der der vil sende alle der kommer fra ond-side.com til redirect.php.
Avatar billede AlberC Nybegynder
25. oktober 2010 - 16:37 #10
Very nice. :)

Jeg takker og bukker. :D
Avatar billede AlberC Nybegynder
25. oktober 2010 - 16:53 #11
Forresten.

Er det muligt at bruge " * " wildcard i url'en hvor de besøgende kommer fra?.

sådan at man laver f.eks:

ond-side.com/* ?
Avatar billede wanze Nybegynder
25. oktober 2010 - 23:51 #12
Jeg ville da mene, at den jeg har smidt er wildcard. Er den ikke?