Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2010 - 17:38 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Web.config

Hej, jeg har dette problem at jeg ejer en hjemmeside hos web10.
Når og anbefaler at man skal gøre det sådan her "
Din database skal uploades til DB-kataloget, for at opnå skriveadgang. Forbindelsen i f.eks. ASP skal se ud i stil med nedenstående:

<%

set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open "DBQ=" & server.mappath("db/database.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

SQL = "select * from tabelnavn"
set RS = conn.execute( SQL )

%>
"
Men det virker ikke, og jeg vil helst have min forbindelse i web.config filen
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2010 - 19:43 #1
Koden du viser til er ASP. Siden du snakker om web.config filen, går jeg ud fra at din hjemmeside er en ASP.NET side. Derfor vil det ikke virke.

Du skriver intet om, hvilken database du bruger? Bruger en Access database, skal den gemmes i DB mappen. Du kan også gemme den i App_Data som er .NET default. Jeg ved at web10 ikke skriver noget om App_Data, men det virker helt fint (Jeg har også en side hostet hos web10).

Bruger du en MySql database, skal den ikke gemmes i nogen bestemt mappe, da denne bliver gemt af MySql serveren.

Bruger du en MS Sql Server database, er du "out of luck". Web10 har mig bekendt ikke Sql Server.
Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2010 - 20:52 #2
Jeg bruger mssql, så du mener bare jeg skal smide min app mappe op på serveren
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2010 - 21:01 #3
Nej. Bruger du mssql så har du et problem, siden Web10 ikke tilbyder SQL Server.

Enten konverterer du til MySql, eller du finder dig et andet webhotel.

Du kan se specifikationerne for web10's webhotel her:
http://web10.dk/w2_info.php?area=whspecs
Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2010 - 22:00 #4
Så det mest oplagte er at konventer det... Kan du så anbefale noget
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2010 - 22:13 #5
Hvis du mener om jeg kan anbefale en anden database, så er det mest oplagte at vælge MySql. Denne database understøttes af Web10.
Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2010 - 22:19 #6
Jeg mente mere om du kunne anfalde en program-konverter som konverter fra mssql til mysql
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2010 - 22:29 #7
Jeg ved ikke om det findes.

Men det skal ikke være så svært. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du har lavet dit program, men hvis du bruger en SqlReader eller en SqlDataAdapter til at læse data, kan du i stedet bruge en MySqlReader og en MySqlDataAdapter.

Hvis du bruger entity framework, så ved jeg ikke lige hvordan du gør det. Men det kan du sikkert finde ud af ved at google.
Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2010 - 22:39 #8
Nu har du også gjort mig forvirret, vis du taler om hvordan jeg får forbindelse til min database er det igennem min web.config fil,
vis du taler om hvordan jeg laver mine udtræk er det forskelle. jeg bruger Microsoft Visual Web Developer 2010 Express. og i mit web.config er der jo også framework med 4.0 som web10 også kører på
Avatar billede aaberg Nybegynder
24. oktober 2010 - 23:04 #9
Databaser er forskellige, og de kræver forskellige data providers for at du kan forbinde til dem. Skal du have forbindelse til en MsSql database, bruger du en data provider for Sql Server. Microsoft Visual Web Developer bruger også denne provider til at forbinde til databasen.

Nå du skal forbinde til en MySql database, bruger du en MySql data provider, som du downloader fra MySql's hjemmeside. Du bliver i tillæg nød til at downloade og installere MySql, og bygge alle dine tabeller op forfra i denne nye database.

Det er rigtigt at du kan sætte din connectionstring i web.config filen. Men først skal databasen være på plads.

Her finder du .NET data provider for MySql:
http://www.mysql.com/products/connector/

Det er ADO.NET Driver for MySQL (Connector/NET) du skal downloade.

Når alting er klart, er det noget lignende dette du skal tilføje i din web.config (Jeg har ikke testet det)
<connectionStrings>

<add name="myConStr" connectionString="Server=myServer;Database=ACK;User ID=wwwuser;Password=password; Command Logging=false;" providerName="MySql.Data.MySqlClient"/>

</connectionStrings>
Avatar billede Driton Seniormester
24. oktober 2010 - 23:14 #10
Jeg kan ikke installere det, den siger jeg har allerede en anden ligne version installeret.....
Avatar billede bkp Nybegynder
25. oktober 2010 - 09:27 #11
Hvis du vil konvertere din MSSql database til MySQL kan du f.eks. gøre det ved at scripte dine tabeller og views m.m. til filer. (Gøres ved at højreklikke på det objekt du vil scripte, skal gøres for hver eneste tabel view m.m. og vælg "Script Table as" > "Create to" > "File")
Disse scripts kan du så forsøge at køre på din MySQL database
Brug eventuelt http://www.navicat.com til dette formål.
Men vær dog forberedt på at det ikke går godt, og at du kan mangle foreign keys og andre nøgler og indexes som skal oprettes i hånden efterfølgende.

Min foretrukne metode vil dog altid være at designe sin database i det miljø den skal bruges, og ikke bare konvertere.

Når det er gjort kan du se mere her hvordan du forbinder til din db:
http://connectionstrings.com/
Avatar billede Driton Seniormester
25. oktober 2010 - 12:20 #12
Men som aaberg_cc skrev i starten kan jeg så godt smide min app_data mappe op i DB-kataloget og derefter lave en connectionstring der virker...? hos web10
Avatar billede bkp Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:41 #13
Da din database på nuværende tidspunkt er en MSSQL så kan du ikke før end du har dit datagrundlag på plads, da dit webhotel ikke understøtter MSSQL.
Avatar billede Driton Seniormester
25. oktober 2010 - 16:10 #14
Kan man anbefale dette site her, vis jeg vil udskifte min web10 som ikke har en mssql hotel
Avatar billede Driton Seniormester
25. oktober 2010 - 16:14 #15
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. oktober 2010 - 16:21 #16
Kender dem ikke.

Surftown.dk tror jeg er billigere, og du får en del mere plads.
Avatar billede Driton Seniormester
25. oktober 2010 - 16:29 #17
Ja men, de kører ikke på asp.net framework 4.0
Avatar billede Driton Seniormester
25. oktober 2010 - 17:38 #18
Ja men, de kører ikke på asp.net framework 4.0
Avatar billede bkp Nybegynder
25. oktober 2010 - 18:03 #19
Jeg har rigtig god erfaring med Surftown.dk de er seriøse omkring deres kunder, og jeg tror ikke det varer længe inden de har .Net 4 på deres servere.
Seriøse udbydere opgraderer vel heller ikke deres servere før man har testet det grundigt og sikret sig at den seneste version er ok.

Dette skulle ikke betragtes som om at jeg føler at .Net 4 ikke er ok, men bare et udtryk for at jeg syntes det er klogt ikke bare at springe ud i nye versioner før man har forsikret sig at alt er ok.
Avatar billede bkp Nybegynder
25. oktober 2010 - 18:07 #20
Driton >
Jeg kender ikke Nextlevel, men det ser da udemærket ud, har du haft gode oplevelser?

Jeg har personligt oplevet hvordan Surftown har gjort et stort arbejde for at hjælpe mig med at skaffe data fra en udbyder der gik konkurs og pludselig lukkede alt ned, det var virkelig kundeservice jeg tager hatten af for
Avatar billede Driton Seniormester
25. oktober 2010 - 18:23 #21
Nej jeg har ikke rigtigt nogle oplevelser der fra, der jeg endnu ikke har afprøvet det, grunden til jeg haster er fordi jeg mangler en webhotel samt mssql server, hvor jeg kan lægge mine ting op på.