Avatar billede morten2001 Nybegynder
25. juli 2001 - 19:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fejl?

Hvad er fejlen i dette script...
den siger bare error on pages

<script language=\"JavaScript\">
function opret(thisform)
{
    var craptxt = \'Fejl:\\n\\n\';
    var crap = 1;

    if(thisform.password.value.length > \'20\')
    {
    craptxt = craptxt + \'Dit password må max være 20 cifre\\n\';
    crap = 1;
    }
    f(thisform.password.value.length < \'3\')
    {
    craptxt = craptxt + \'Dit password skal mindst være 4 cifre langt\\n\';
    crap = 1;
    }
    if(thisform.username.value.length > \'20\')
    {
    craptxt = craptxt +\'Dit password må max være 20 cifre\\n\';
    crap = 1;
    }
    if(thisform.username.value.length < \'4\')
    {
    craptxt = craptxt + \'Dit brugernavn skal mindst være 5 cifre langt\\n\';
    crap = 1;
    }

    if(crap ==1)
    {
    alert(craptxt);
    return false;
    }

</script>
<form action=\"lol.asp\" method=\"post\" onSubmit=\"return opret(this);\">
<input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"opret\">
Brugernavn : <input type=\"text\" name=\"username\" maxlength=\"20\"><br>
Password : <input type=\"text\" name=\"password\" maxlength=\"20\"><br>
Re-Type : <input type=\"text\" name=\"pwtjeck\" maxlength=\"20\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"Opret\">
</form>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2001 - 19:30 #1
mon ikke
  f(thisform.password.value.length < \'3\')
skal være
  if(thisform.password.value.length < \'3\')
Avatar billede morten2001 Nybegynder
25. juli 2001 - 19:31 #2
grrrrr...!! du havde ret.... fuck... har brugt så lang tid på det heheh nå man kan vel kun lærer af sine fejl!
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
25. juli 2001 - 19:32 #3
Du skulle måske fjerne f i denne linie:

f(thisform.password.value.length < \'3\')
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2001 - 19:33 #4
Jeg har altid ret - men jeg er begyndt at vænne mig til det :)
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
25. juli 2001 - 19:33 #5
Jeg vil anbefale dig at installere Netscape den returnere en dejlig fejl som denne:

f is undefined line 11
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2001 - 20:30 #6
>>>moonduck

Hvis man bruger Netscape, så har man jo automatisk en JavaScript debugger -- det kan stærkt anbefales bare lige at køre det een gang igennem, for så får man opdaget de værste bugs, men øeh,

X-browser-kompatibilitetsproblemerne -- jah dem kan man jo ikke gennemskue !=}
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
25. juli 2001 - 21:02 #7
Nej, selvfølgelig ikke, men ofte kan netscape give en bedre Ide om hvad der er galt.
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2001 - 23:30 #8
>>>moonduck
Oh jes =;·}