Avatar billede mega-hawk Nybegynder
20. oktober 2010 - 18:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

2 mapper tilbage

Burde denne kode her ikke retunere min folder 2 mapper tilbage?
For det gør den ikke så hvordan kommer jeg så 2 mapper tilbage?
MsgBox(Environment.CurrentDirectory & "..\..\")
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 18:37 #1
Nej.

Du konkatanerer vare 2 strenge.

Proev:

MsgBox(Directory.GetParent(Environment.CurrentDirectory).Parent.FullName)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 18:37 #2
... bare 2 ...
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
20. oktober 2010 - 18:58 #3
Den må vi lige arbejde lidt på arne.
Der er ikke noget som bare hedder Directory men der er noget som hedder vbdirectory men den har ikke noget GetParent.
den har
GetHashCode
GetName
GetNames
GetType
GetTypeCode
GetUnderlyingType
GetValues

Det er så det :o/
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 19:01 #4
Imports System.IO

i toppen saa skulle du gerne have en Directory
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
20. oktober 2010 - 19:12 #5
Sørme så da.
Ja ja så sender du jo bare at svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 19:19 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 19:54 #7
Generelt skal du nok lige kigge paa File, Directory, FileInfo og DirectoryInfo klasserne i System.IO - der er mange relevante ting.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
20. oktober 2010 - 19:57 #8
Ok.
Dem må jeg så lige kigge igennem.
Det der med gange 2... Hvordan skulle den lige skrives?

(Directory.GetParent(Environment.CurrentDirectory).Parent.FullName) & (Directory.GetParent(Environment.CurrentDirectory).Parent.FullName) er ihvertfald forkert kan jeg se
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 21:09 #9
Directory.GetParent(Environment.CurrentDirectory).Parent.FullName

skulle gaa 2 niveauer op - goer den ikke?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
21. oktober 2010 - 15:44 #10
Det vil jeg ikke umiddelbart sige den gør.
Jeg lander her når jeg burger koden:
D:\programmer\mit_program\WindowsApplication1\windowsApplication1

Ville gerne lande her:
D:\programmer\mit_program\WindowsApplication1\

Har nemlig et billed der som jeg bruger denne kode til:

Dim path As String
path = Directory.GetParent Environment.CurrentDirectory).Parent.FullName

PictureBox1.Image = Image.FromFile(path & "\skin.PNG")
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
21. oktober 2010 - 17:02 #11
Og hvad når jeg compiler det egentlig.
Kommer de billeder jeg så bruger også med og skal den så stadig gå 2 mapper tilbage eller ser det så anderledes ud der?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2010 - 18:46 #12
Prøv:

Directory.GetParent(Environment.CurrentDirectory).Parent.Parent.FullName
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2010 - 18:48 #13
Men jeg tror at hele øvelsen er forkert.

Hvis du ligger filerne i projektet og tilføjer dem til projektet, så bør VS kopiere dem til det dir hvor EXE ligger og du bør kunne finde dem i samme dir som EXE.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
21. oktober 2010 - 18:57 #14
ok javel ja... Det ser jeg så lidt senere om det virker, men dit svar med parent.parent virker ihvertfald og mit billed kom frem :o)

Så endnu en gang tak arne.

Det er faktisk lige før du har lavet mere af mit program end jeg selv har :o/