Avatar billede JesperKPedersen Nybegynder
20. oktober 2010 - 14:28 Der er 4 kommentarer

Nogle labels bliver ikke oversat til korrekt sprog ved udskrift

Jeg er løbet ind i en lille pudsighed.

Jeg har en udskrift, hvor nogle labels (brugt i kolonneoverskrifter) ikke bliver oversat til det korrekte sprog.

For at sikre mig at sprogvalget virker, har jeg testet ved manuelt at indsætte tekst i feltet for hvert sproglag.
Dette virker korrekt.

Jeg har også checket at labelkoden indeholder de korrekte oversættelser, hvilket de gør (vi bruger kun dansk & engelsk).

Nogen ideer om hvad der kan give sådan et problem?

Mvh
JesperKP
Avatar billede mariaf Juniormester
20. oktober 2010 - 20:38 #1
Er de rykket en gang? Et sprog er nemlig en enum, så hvis den er rykket en gang enten fra dansk til standard eller fra dansk til engelsk, så er det der, du skal lede.
Avatar billede JesperKPedersen Nybegynder
21. oktober 2010 - 08:38 #2
Det var også min første tanke - så jeg prøvede og oprette en ny label og indsætte den i rapporten.

Jeg gav den 3 forskellige tekster i henholdsvis standard, dansk og engelsk.

Det var kun standard der blev vist.

Hvis jeg derimod manuelt i testfeltet lavede de 3 tekstlag, så blev den korrekte tekst vist.

Jeg vil prøve og oprette en helt ny rapport, og vender tilbage om problemet også er der, eller det blot er den ene rapport som giver problemer.
Avatar billede mariaf Juniormester
21. oktober 2010 - 15:00 #3
Sproglagene skal være i rapporten, og den skal kaldes med andet end standard sprog.
Avatar billede JesperKPedersen Nybegynder
21. oktober 2010 - 16:01 #4
Rapporten giver de korrekte sprog alt efter kald - blot er der nogle labels der af en eller anden årsag ikke bliver oversat.

Den hurtige fiks af det var at lade være med at bruge labels i de felter der gav problemer, men at redigere feltet i de forskellige sproglag.

De felter der gav problemer indeholdt ingen beregning eller lign.