Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2010 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 finder ikke skærm

Forleden da jeg startede min PC havde opløsningen på skærmen ændret sig, var blevet reduceret til 1280x1024, istedet for den normale 1680x1050. Det var umuligt at sætte opløsningen højere op. maximum var lige pludselig blevet 1280x1024. Har nu tjekket skærm og grafikkort, og fejlen ligger ikke der (Prøvet skærm på anden PC og sætte andet grafikkort i). Tilbage er nu om det er bundkortet (pci-express) eller selve Windows der er problemet. Har prøvet at af- og gen-installere grafik-driveren og monitor-driveren, intet hjælper. både Windows og bundkort er nyt.Kender nogen her til problemet ?
Avatar billede danielbahl Nybegynder
16. oktober 2010 - 17:34 #1
En hurtig måde at teste det på er at brænde en Linux Live CD og boote op herfra, og se om problemet stadig er gældende.

En Live CD er en Linux-distirbution som kan køre fra en CD-ROM, så du sletter intet på din harddisk. Du brænder en billede-fil på din CD-ROM og genstarter computeren. Når du tager CD-ROM'en ud igen, er du tilbage til dit normale Windows.

Der er en artikel til hvordan du med Windows 7 brænder en billede-fil på en CD-ROM her:
http://www.danielbahl.dk/artikel/microsoft-windows/tips-og-tricks-pc/8/braend-iso-image-fil-paa-windows.html

Der findes en række forskellige Linux Live CD'er her:
http://www.livecdlist.com/

Det er gratis at downloade en Linux Live CD

Håber det hjælper dig videre i jagten på fejlen,

med venlige hilsner
Daniel Bahl
Avatar billede Selas Nybegynder
17. oktober 2010 - 13:11 #2
Det er ikke altid nok at geninstallere driveren, da den gemmer opsætningen.
1. Afinstaller driver
2. Genstart
3. Kør evt. ccleaner registry delen
4. Installer nyeste driver
5. Genstart - og så er driveren helt fornyet
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 13:16 #3
fandt endelig en Linux som skærmen accepterede i max. opløsning, nemlig Knoppix.Med Ubuntu mistede skærmen signalet når den loadede. Så det må væreWindows 7 som har mistet nogle filer.Har prøvet at køre rep.disk, men den finder ingen fejl.så der er ike andet end den slagne vej end at geninstallere windows. Vil dog lige som sidste udvej køre end rensning af reg.databasen, som Selas foreslår
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 17:03 #4
det fungerede desværre ikke med en rensning af reg.basen og efterfølgende install. af driver, så ny win 7  :-(
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2011 - 20:57 #5
Det var skærmen der ikke virkede optimalt, så jeg har købt ny skærm :-)