Avatar billede jpeace Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Efter load af side: event til postback (Ajax?)

Hej,

Jeg har brug for at kunne loade en side i flere trin, pga. noget at indholdet tager tid at hente. Derfor vil jeg først vise noget at siden som kan vises hurtigt.
Når siden vises skal den automatisk hente den næste del af siden frem, samtidig med at der vises en progress gif. Sidstnævnte regner jeg med at have på plads, v.hj. UpdateProgress og UpdatePanels.

Men hvordan kan jeg få siden til automatisk at hente efter at den initielle del er loaded? Jeg kan få det til at virke hvis jeg sætter en Button på siden og selv trykker på den, men det er ikke godt nok. Eller hvis brugere skifter fane(*).

Jeg forestillede mig at jeg måske kunne trigge et event i Javascript, der sørger for et PostBack og der kan jeg så tjekke om der skal hente yderligere. Der skal nemlig kun kaldes een gang for hver del, dvs. første gang.

(*) Indholdet der vises ligger i en TabContainer (ajaxControl:TabContainer).
Her har jeg fået lavet events/autopostbacks hver gang man skifter fane. Problemet for mig er bare at jeg skal hente data inden brugeren evt. vil skifte fane.

Systeminformation:
ASP.NET 3.5
Ajax Control Toolkit.
JavaScript (men pt. ikke jQuery). Men nybegynder i JavaScript.
MVP (Model View Presenter) Passive View.

/Jan
Avatar billede jokkejensen Novice
13. oktober 2010 - 12:42 #1
Hvis du vil holde dig til Ajax Control Toolkit, skal du nok kigge på asp:Timer.

Sæt interval til 1, så svarer det til jquerys dom.ready(). Altså den viser lige din page_load, og herefter når browseren er læst og forstået starter den dine timere.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.timer.aspx

vh
Avatar billede jpeace Nybegynder
13. oktober 2010 - 15:47 #2
jokkejensen> Tak for svaret. Det virker som jeg ønskede :-)
Skal bare lige slå timer'en fra når den ikke skal være aktiv længere.

Smid et svar, så jeg kan give points og lukke.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. oktober 2010 - 20:01 #3
Selv tak.