Avatar billede hsp5 Nybegynder
04. januar 2000 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Overføre data fra et textarea til et andet

Hvordan kan man overføre indholdet fra et textarea til et andet.

Hvis nu textarea havde været et objekt i et programmeringssprog ville det have været noget følgende : textarea1.setText(textarea2.getText())

Men hvordan kan man gøre det i html.
Avatar billede pingo Nybegynder
04. januar 2000 - 14:55 #1
mon ikke disse vil virke?:

gettext = document.form.textfieldnavn.value

document.form.textfieldnavn.value = settext

Avatar billede hsp5 Nybegynder
04. januar 2000 - 16:38 #2
Jeg prøver lige at omformulere spørgsmålet. Det kan godt være at Pingo har svaret korrekt på det, men jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke.

Er det muligt at trække indholdet af et textarea ud uden at fyre et script af.
Eks.
<html>
<body>
<form>
<textarea name="textarea1" cols="20" rows="5">Dette er indholdet af textarea1</textarea>
</form>
textarea1
</body>
</html>
Hvor den sidste reference til textarea1 skal skrive "Dette er indholdet af textarea1".

Dette er naturligvis et noget sygt eksempel, men problemet er at jeg skal bruge det i Net.Commerce, og jeg skal kunne overføre værdien fra textarea1 til en Net.Commerce variabel.
Avatar billede hsp5 Nybegynder
04. januar 2000 - 16:38 #3
N.B. parameteren value findes ikke i textarea tag'et, kun i input tag'et,
Avatar billede hatecaps Nybegynder
09. januar 2000 - 10:28 #4
du kan ikke overføre værdier dynamsik med HTML, det er hele problemet med HTML, det er alt for statisk.
Så hvis du kan tvinge dig selv til at bruge javascript kan du gøre sådan here:

<html>
<head>
<script language="javascript">
<!--
var NCvar;  // denne variable får overført værdien af textarea'et
//-->
</script>
</head>
<body>
<form>
<textarea name="textarea1" cols="20" rows="5" onBlur="NCvar = this.value; return true">Dette er indholdet af textarea1</textarea>
</form>
textarea1
</body>
</html>

det er rigtigt at du ikke kan bruge value="" i textarea tag'et, men du kan fint "henvende" dig til teksten i javascript.

Avatar billede pingo Nybegynder
10. januar 2000 - 07:52 #5
hatecaps - det er jo til dels det samme - bortset fra at din værdi først fremkommer i feltet når brugeren trykker på det, og trykker sig ud af det igen..

Avatar billede hatecaps Nybegynder
10. januar 2000 - 09:55 #6
hmm, det kan være jeg ikke har forstået spørgsmålet rigtigt. hsp5, hvornår vil du ha' indholdet af textarea'en ført over i variablen ?