Avatar billede yonaz Nybegynder
10. oktober 2010 - 21:46 Der er 10 kommentarer

fejl i opstart!

Hejsa!

jeg har lige erhvervet mig det nu Windows 7 home og installeret på min stationære pc og alt er jo godt.... men når jeg så vil starte computeren op kommer den med fejlmelding om at "BootMRG is missing" tryk ctrl+alt+del for at genstarte, men hvis installationscden sidder i under opstart er der ingen problemer og den starter fint. :/ skal jeg prøve at geninstallere pcen igen eller kan man evt finde denne fil et sted og ligge den på "plads" så det virker igen :

Jonas
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2010 - 21:53 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. oktober 2010 - 21:57 #2
Har du startet op med andre harddiske instaleret?
Avatar billede yonaz Nybegynder
11. oktober 2010 - 17:01 #3
hej!
ja jeg har 2 ekstra harddiske sat til. udover c drevet
Avatar billede yonaz Nybegynder
11. oktober 2010 - 17:13 #4
Hej Milter!
jeg tror ikke jeg forstår 100% hvad de mener i den tråd du linker til håber du evt kan uddybe den lidt eller måske lige give en punkt opstilling af what to do..
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2010 - 17:52 #5
Hej yonaz.

OK. Vi prøver på en anden måde :-)

1: Slettede du dit gamle styresystem, før du installerede Win7, og hvilket styresystem var det?

2: Lavede du installationen som en ren installation eller opgradering af det gamle?

3: På hvilket drev ligger Win7, og har du andre styresystemer liggende på nogle af dine drev?

4: Er "første boot" i BIOS sat til det drev, hvor du mener Win7 ligger?
Avatar billede yonaz Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:21 #6
1. ja jeg formaterede min harddisk via installationsprogrammet og det var win xp som var det tidligere styresystem.

2. det var ren installation.

3. vil mene at win 7 ligger på mit c drev og har ikke andre styresystemer liggende på computeren.

4. first boot er mine cd drev og sekund boot er min harddisk og vil mene at det er det rette drev den booter fra.

håber det kan hjælpe lidt.
Avatar billede yonaz Nybegynder
11. oktober 2010 - 18:22 #7
1. ja jeg formaterede min harddisk via installationsprogrammet og det var win xp som var det tidligere styresystem.

2. det var ren installation.

3. vil mene at win 7 ligger på mit c drev og har ikke andre styresystemer liggende på computeren.

4. first boot er mine cd drev og sekund boot er min harddisk og vil mene at det er det rette drev den booter fra.

håber det kan hjælpe lidt.
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2010 - 21:06 #8
Prøv at rette første boot til din harddisk. Den hedder sikkert noget i retning af "Disk 0". Hvis det ikke hjælper, ville jeg selv prøve en ny formatering af C-drev.

Var dit gamle XP præinstalleret?

Hvilken computer drejer det sig om, og checkede du først, at alt på den er kompatibelt med Win7?
Avatar billede LarsDC Nybegynder
12. oktober 2010 - 11:00 #9
Hej Yonaz.

Dette er blot et skud i tågen.

Hvis du har flere harddiske installeret kan du i starten af Windows 7 installationen se hvilken disk der er sat som primær partition af systemet. Det kan også hedde Logisk disk.

Jeg har tidligere erfaret at hvis du har f.eks. kørt Windows XP fra denne partition og installerer Windows 7 på en anden disk (Og samtidig sletter det gamle OS) så kan systemet ikke finde ud af hvor boot manageren ligger og derfor ikke starte op.

Som sagt er det blot et skud i tågen og kan lige så vel være noget med boot sekvensen af dine diske der skal ændres som tidligere nævnt. :)
Avatar billede yonaz Nybegynder
12. oktober 2010 - 16:11 #10
det er en computer som jeg selv har fået bygget op af et prof. firma, så ingen præinstalleret styresystem.

vidste at den godt kunne kører med win 7 da jeg prøvede en demo af programmet inden jeg bestilte det.

jeg fandt en anden blok hvor de anbefalede at man tog de andre harddiske som ikke havde noget med "hoved" harddisken at gøre og derefter kørte reparation af computer via installations cd'en og på den måde at få computeren til selv at finde fejlen og det har virket, men takker menge gange for de gode råd og forslag til hvad der kunne være galt... Keep up the good work :D