Avatar billede ansa Nybegynder
25. juli 2001 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opret popup vindue??

Hej

Hvordan laver man et popup vindue der indeholder en luk knap?? Jeg vil gerne have et script eller er eksempel!! (når man trykker på lukknappen skal der IKKE komme en advarsel om at men lukke vinduet!)
Avatar billede spaceman Nybegynder
25. juli 2001 - 11:35 #1
Lav dit popup vindue.

I popup vinduet skriver du nu:

<a href=\"java script:window.close()\">Luk dette vindue</a>
Avatar billede ansa Nybegynder
25. juli 2001 - 11:40 #2
Og det er det??
Avatar billede spaceman Nybegynder
25. juli 2001 - 11:43 #3
Det skulle jeg da mene. Virker fint her (IE5.5 og netscrape 4.08)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. juli 2001 - 11:50 #4
Dit popup: <SCRIPT language=\"javascript\">

function popop(url, name) {
boxname=window.open(url, name, \"toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,width=650,height=450,scrollbars=no\")

}
</SCRIPT>

Luk af popup: <a href=\"java script:window.close()\">Luk</a>

Kald popup funktionen:
<a href=\"java script:popop(\'dinside.htm\', \'Evtnavn på siden\');\">
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juli 2001 - 11:52 #5
Hvis der kommer uønsket advarsel er det IKKE noget du kan gøre noget ved. Det siger sikkerhedsreglerne der skal når man prøver at lukke et vindue brugeren selv har åbnet. (forestil dig de drillescripts folk kunne lave)

Hvis du selv har åbnet vinduet med javascript kommer der ikke nogen advarsel, så lukker vinduet bare.

mvh JakobA
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2001 - 11:53 #6
Ja, eller:

<INPUT type=\"Button\" onClick=\"window.close()\">
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
25. juli 2001 - 11:57 #7
<a href=\"java script:window.close()\">Luk dette vindue</a>

Er der da stadig problemer?
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juli 2001 - 12:02 #8
Det kan evt være det er sikrere at sige
  <a href=\"java script:top.close()\">Luk dette vindue</a>
for hvis linket ligger i en ramme er det kun hele browservinduet der kan lukkes. rammerne kan ikke lukkes hver for sig.