Avatar billede sjoggo Nybegynder
25. juli 2001 - 09:27 Der er 3 kommentarer

Character Encoding i Tomcat gennem IIS

Jeg har problemer med at få danske karakterer korrekt igennem til en servlet der kører på en Tomcat Application Server bag en IIS web server (Windows2000).

Når man bruger Tomcats indbyggede webserver fungerer character encoding uden problemer: du gør ikke noget, og Nordiske karakterer virker fint.

Når requests ledes igennem IIS (Jakarta Filter) til Tomcat går det galt med ÆØÅ. Det er af sikkerhedshensyn nødvendigt at gå igennem IIS.

Er der nogen mulighed for at sætte charset/encoding et centralt sted, så det ikke skal gøres eksplicit i koden, hvor det enkelte request behandles ?
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 09:28 #1
prøv at brug en bedre og hurtigere java engine.

f.eks. Resin fra www.caucho.com

Tomcat er langsom, fyldt med fejl, og meget dårligt dokumenteret.

Avatar billede sjoggo Nybegynder
25. juli 2001 - 09:35 #2
Der er RIGTIGT mange gode grunde til at vælge tomcat:
- Den er NEM at installere og vedlige holde
- Den er gratis
- Den er en reference implementation
- Når man koder i Visual Age kan du debugge (or rette at runtime) din kode direkte mens den eksekveres af webserveren.

MEN det er jo ikke det der er spørgsmålet ...
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 09:38 #3
I forhold til Resin er den meget besværlig at installere, og endnu mere besværlig at konfigurere

At den er gratis er bestemt ikke nogen fordel, den har samme fejl som mange andre open source ting, nemlig elendig dokumentation.

At den er reference implementation betyder i denne sammenhæng intet, det er bare at SUN synes den indeholder det den skal, ikke at den er den bedste (tværtimod)

Men jo det er spørgsmålet, for det kan sagtens være at Tomcat er problemmet, men pyt nu med det.