Avatar billede frank74 Nybegynder
24. september 2010 - 15:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsæt flere data med FORM.

Kan jeg lave følgende script sådan at hvis "knappen" står på "Ja" skal der sendes værdien "Jesper" til "Teknik1" samt værdien "1" til "Prioritet_Job" ???
Hvis "knappen" står på "Nej" skal der bare sendes værdien "2" til "Prioritet_Job"...

<form action="<%=request.servervariables("script_name")%>?act=save&id=<%=request.querystring("id")%>" method="post">
<input type="radio" name="Teknik1" value="Jesper" checked="checked"><font>Ja</font>
<input type="radio" name="Prioritet_Job" value="2"><font>Nej</font>
<input type="submit" name="submit" value="opdater">
</form>
Avatar billede frank74 Nybegynder
25. september 2010 - 03:46 #1
I er godt nok tavse...
Har prøvet med følgende, men det virker altså ikke. :-/

<form action="<%=request.servervariables("script_name")%>?act=save&id=<%=request.querystring("id")%>" method="post">
<input type="radio" name="Check" value="Ja" checked="checked"><font>Ja</font>
<input type="radio" name="Check" value="Nej"><font>Nej</font>
<input type="submit" name="submit" value="opdater">
</form>
<% If Request.Form("Check")="Ja" Then
Teknik1 = "Jesper"
Prioritet_Job = "1"
ElseIf Request.Form("Check")="Nej" Then
Prioritet_Job = "2"
End if %>
Avatar billede softspot Forsker
25. september 2010 - 12:34 #2
Dit sidste foreslag burde fungere... hvad er det du gør for at tjekke om det fungerer?
Avatar billede frank74 Nybegynder
25. september 2010 - 12:45 #3
Der kommer ikke nogen fejl. Der bliver bare ikke "sat" noget ind i databasen... Hvis der står noget i forvejen i "teknik1" eller "Prioritet_job" bliver dette slettet.

Her er lidt mere script:

Set rsSave = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../DATABASER/mon_db.mdb")
rsSave.open "Kalender", strDSN, adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdTable
rsSave.find "Id=" & request.querystring("id") & ""
rsSave("Teknik1") = request.form("Teknik1")
rsSave("Prioritet_Job") = request.form("Prioritet_Job")
rsSave.update
rsSave.close
set rsSave = Nothing
response.redirect "kalender_se.asp"
    end if
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../DATABASER/mon_db.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * From Kalender WHERE Id=" & request.querystring("id") & ""
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Teknik1    = rs("Teknik1")
Prioritet_Job = rs("Prioritet_Job")
rs.close
set rs=nothing
Conn.close
set Conn=nothing
Avatar billede softspot Forsker
25. september 2010 - 14:45 #4
Husker du at lægge værdierne der læses tilbage i formularen efter data er indlæst?
Avatar billede frank74 Nybegynder
27. september 2010 - 15:28 #5
Det gør jeg sikkert ikke nej. Hvordan??
Avatar billede frank74 Nybegynder
29. september 2010 - 05:15 #6
Vil det hjælpe dig hvis du får hele scriptet?

<%
If Not Session("UserID") <> "" THEN
Response.redirect "../FEJL/ikke_logget_ind.asp"
End If

If request.querystring("action") = "Disconnect" THEN
Session.abandon
Response.redirect "../FEJL/ikke_logget_ind.asp"
End If
%>
<%
if request.querystring("id") <> "" then
    if request.querystring("act") = "save" then
%>
<!-- #include file="ADOVBS.inc" -->
<%
Set rsSave = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../DATABASER/mon_db.mdb")
rsSave.open "Kalender", strDSN, adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdTable
rsSave.find "Id=" & request.querystring("id") & ""
rsSave("Teknik1") = request.form("Teknik1")
rsSave("Prioritet_Job") = request.form("Prioritet_Job")
rsSave.update
rsSave.close
set rsSave = Nothing
response.redirect "kalender_se.asp"
end if
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../DATABASER/mon_db.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * From Kalender WHERE Id=" & request.querystring("id") & ""
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Teknik1 = rs("Teknik1")
Prioritet_Job = rs("Prioritet_Job")
rs.close
set rs=nothing
Conn.close
set Conn=nothing
%>
<html>
<head>
<!-- Minus AutoDato -->
<title>Ret Kalender (Teknik1)</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../STYLE/style_main.css">
<style type="text/css">
<!--
body {
scrollbar-face-color:RoyalBlue;
scrollbar-highlight-color:MintCream;
scrollbar-3dlight-color:CornFlowerBlue;
scrollbar-darkshadow-color:MidnightBlue;
scrollbar-shadow-color:DimGray;
scrollbar-arrow-color:MintCream;
scrollbar-track-color:black;
}
-->
</style>
</head>

<body>
<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("../DATABASER/mon_db.mdb")

strSQL = "SELECT * FROM Users WHERE UserID = " & Session("UserID")
Set objRs = objConn.Execute(strSQL)
%>

<% if ObjRs("Prioritet_Teknik") = "1" then
if "" & (Prioritet_job) & ""="2" then %>
<font>Du har ikke mulighed for at tilmelde dig dette job</font>
<% elseif "" & (Prioritet_job) & ""="3" then %>
<font>Du har ikke mulighed for at tilmelde dig dette job</font>
<% else %>
<font>Vil du tilmeldes dette job?</font>
<br>
<form action="<%=request.servervariables("script_name")>?act=save&id=<%=request.querystring("id")%>"method="post">
<input type="radio" name="Check" value="Ja" checked="checked"><font>Ja</font>
<input type="radio" name="Check" value="Nej"><font>Nej</font>
<input type="submit" name="submit" value="opdater">
</form>
<% If Request.Form("Check")="Ja" Then
Teknik1 = "Jesper"
Prioritet_Job = "1"
ElseIf Request.Form("Check")="Nej" Then
Prioritet_Job = "2"
End if %>

<% elseif ObjRs("Prioritet_Teknik") = "2" then
if "" & (Prioritet_job) & ""="1" then %>
<font>Du har ikke mulighed for at tilmelde dig dette job</font>
<% elseif "" & (Prioritet_job) & ""="3" then %>
<font>Du har ikke mulighed for at tilmelde dig dette job</font>
<% else %>
<font>Vil du tilmeldes dette job?</font>
<br>
<form action="<%=request.servervariables("script_name")%>?act=save&id=<%=request.querystring("id")%>"method="post">
<input type="radio" name="Check" value="Ja" checked="checked"><font>Ja</font>
<input type="radio" name="Check" value="Nej"><font>Nej</font>
<input type="submit" name="submit" value="opdater">
</form>
<% If Request.Form("Check")="Ja" Then
Teknik1 = "Martin"
Prioritet_Job = "2"
ElseIf Request.Form("Check")="Nej" Then
Prioritet_Job = "3"
End if %>

<% elseif ObjRs("Prioritet_Teknik") = "3" then
if "" & (Prioritet_job) & ""="1" then %>
<font>Du har ikke mulighed for at tilmelde dig dette job</font>
<% elseif "" & (Prioritet_job) & ""="2" then %>
<font>Du har ikke mulighed for at tilmelde dig dette job</font>
<% else %>
<font>Vil du tilmeldes dette job?</font>
<br>
<form action="<%=request.servervariables("script_name")%>?act=save&id=<%=request.querystring("id")%>"method="post">
<input type="radio" name="Check" value="Ja" checked="checked"><font>Ja</font>
<input type="radio" name="Check" value="Nej"><font>Nej</font>
<input type="submit" name="submit" value="opdater">
</form>
<% If Request.Form("Check")="Ja" Then
Teknik1 = "Johnni"
Prioritet_Job = "3"
ElseIf Request.Form("Check")="Nej" Then
Prioritet_Job = "1"
End if
End if %>

<%
objRs.close
set objRs = nothing

' Luk databaseforbindelse
objConn.close
Set objConn = Nothing
%>
</body>
</html>
<%
else
response.redirect "../"
end if
%>
Avatar billede frank74 Nybegynder
04. oktober 2010 - 04:56 #7
Ok. Fandt selv ud af det...