Avatar billede mega-hawk Nybegynder
23. september 2010 - 18:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

brug af F taster

Hej.

Hvordan laver jeg et program i vb6 hvor jeg kan bruge mine F taster?

Har prøvet følgende for at finde ud af det:

Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer)
MsgBox KeyAscii
End Sub

Får også mine ascii tal når jeg trykker på mine normale taster, men jeg får ingen reaktion når jeg trykker på mine F1 - F12 tastr.
Hvad er der galt?
Avatar billede Eta Nybegynder
23. september 2010 - 20:05 #1
Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Select Case KeyCode

Case 0

MsgBox ("The text in the first TextBox has changed")

Case 112

MsgBox ("Du trykkede på F1 knappen" & vbNewLine & "Keycode: " & KeyCode)

Case Else

MsgBox ("Knappen er ikke programmeret" & vbNewLine & "Keycode: " & KeyCode)

End Select
End Sub
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
23. september 2010 - 20:16 #2
smid et svar ;o)

Ser ud som om det virker med key down men ikke med key press men i teorien er det vel det samme?
Nå men hele tastaturet virker ihvertfald med keydown så et svar og du får points :o) Jeg takker
Avatar billede Eta Nybegynder
25. september 2010 - 17:46 #3
glad for det virkede skriv endelig hvis du har brug for hjælp igen