Avatar billede sjoran Nybegynder
23. september 2010 - 10:28 Der er 1 kommentar

Ændre link til fil

Når jeg bruger min linked table manager har jeg på det seneste fået et problem, at jeg ikke kan ændre linket, hvis den eksterne fil ændrer navn. Tidligere har det godt kunne lade sig gøre, men efter en opdatering af min PC skal filen nu altid hedde det samme. Den kan sagtens skifte til en anden folder, men navnet må ikke ændres.

Før var det ikke et problem at skifte link mellem disse
c:\data\2010 07\income072010.txt
c:\data\2010 08\income082010.txt

Men nu kan det kun lade sig gøre hvis filens navn er 100% ens med den man linker til tidligere. f.eks som her
c:\data\2010 07\income2010.txt
c:\data\2010 08\income2010.txt

Nogen ideer til hvorfor

Jeg bruger MS Access 2003 SP3
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 11:42 #1
Hvis du er habil i vba så drop den 'linked table manager' og skriv selv koden:
Sub reLinkTable(tableName, newPath)
    On Error Resume Next
    DoCmd.DeleteObject acTable, tableName 'unlinks tableName
    DoCmd.TransferDatabase acLink, "Microsoft Access", newPath, _
acTable, tableName, tableName
End Sub