Avatar billede madszeneli Nybegynder
22. september 2010 - 21:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Logoer i photoshop > Vector i illustrator

Hej med jer,

Jeg har lavet et stykke grafik med nogle logoer. Dette stykke grafik skal trykkes til en fotovæg i anledning af et velgørenhedsarrangement for BørneCancerFonden.

Det skal sendes til tryk i morgen formiddag, og trykkeren vil gerne have, at det skal være vector i tiff-format. Jeg har ikke illustrator, så står med et kæmpe problem.

Kunne det tænke sig, at der var en herinde, som ville hjælpe mig med det mod betaling?
Avatar billede Himbear Nybegynder
23. september 2010 - 04:56 #1
Prøv at sende det til mig, så skal jeg se hvad jeg kan gøre. Måske er du klar over, at man ikke blot kan gemme det op, men at det skal tegnes om på ny. Hvis det er en masse logoer, så vil det være sådan at man skal forsøge at skaffe de logoer fra de forskellige firmaer, da det ellers vil være for omfattende.

Men mon ikke at der menes vektor i eps-format?

Du kan sende det til mail@tinocordes.dk
Avatar billede madszeneli Nybegynder
23. september 2010 - 07:50 #2
Hej Tino,

Jeg har fået lov til at sætte det op med almindelig skrift, bare i forskelige skrifttyper - så jeg har faktisk løst problemet. Men, trykkeren vil gerne have filen i .pdf eller .tiff - og så tænker jeg bare... Er det fordi han vil have det i full size- jeg ved ikke, har du erfaring med tryk?

Synes bare det er helt hul i hovedet, at han ikke skulle kunne åbne en .EPS-fil - han er trods alt trykker :-)