Avatar billede huutt Nybegynder
21. september 2010 - 18:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Java applet fejl, ved upload

Godaften eksperter, jeg sidder og leget lidt med noget java, dertil skal sige at jeg er ret ny på området, men jeg har fået nedståenden kode banket samme til at connecte min database, men når jeg har compilet og upladet skiddet kommer koden ud med følgende fejl:

at sun.plugin2.applet.Applet2SecurityManager.checkConnect(Unknown Source)
at java.net.InetAddress.getAllByName0(Unknown Source)
at java.net.InetAddress.getAllByName(Unknown Source)

så håber lidt på at der er nogle herinde der kender til problemet, på forhånd tak.

jannik

import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.sql.*;

public class test extends Applet
{
TextField txt;

public void init() {
      setLayout(null);
      txt = new TextField("", 100);
      txt.setBounds(0,0,200,100);
      add(txt);

      connect();
}

protected void connect() {
    Connection con = null;
    String url = "jdbc:mysql://urltodatabase/";
    String db = "testDb";
    String driver = "com.mysql.jdbc.Driver";

    try{
      Class.forName(driver);
      con = DriverManager.getConnection(url+db,"root","password");
      show("er Forbundet!");
    }
    catch (Exception e){
      show(e.getMessage());
    }

protected void show(String str) {
      String oldTxt = txt.getText();
      txt.setText(str + "\n\r" + oldTxt);
}
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2010 - 18:58 #1
for en normal applet tillader Java Applet security kun at den connecter til samme sted som applet er hentet fra

hvis applet koden pakkes i en jar og signes vil en bruger blive promptet for om man vil give appletten specielle privs
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2010 - 18:59 #2
Deruover skal du vaere opmaerksom paa at brugerne af appletten nemt kan finde passwordet der er i koden !
Avatar billede huutt Nybegynder
21. september 2010 - 21:03 #3
Super, for det endnu gode svar fra manden der er over det hele herinde :)

men har lige et enkelt spørgsmål angående det der med at pakke til en *.jar fil, du skulle vel ikke ligge inde med en tutorial eller bare et hurtigt svar på hvordan dette gøres hvis det kommer på tale.

men smid et svar.
Hilsen Jannik
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2010 - 21:11 #4
jar cvf foobar.jar FoobarApplet.class
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2010 - 21:12 #5
Det er jarsigner tool for at signe og keytool for ar create keystore.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2010 - 21:13 #6
svar
Avatar billede huutt Nybegynder
21. september 2010 - 21:46 #7
takker, må lege lidt med det i weekenden da.