Avatar billede Slettet bruger
20. september 2010 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opdatering efter man har trykket tilbage

Hej

Jeg har en side hvor meningen er at man skal kunne indtaste sin email-addresse for at sende et brugernavn og password - hvis brugeren har glemt det.

meningen er så, at hvis man indtaster et forkert email-adresse så bliver man videresendt til en side hvor man får en fejlmeddelelse (denne side hedder emailError.html) og efter 2 sek bliver man så automatisk videresend til index.jsp

Problemet er at når jeg trykker tilbage (så jeg kommer til "emailError.html" fra "index.jsp") så efter 2 sek bliver jeg IKKE sendt videre til index.jsp som jeg forventer, og bliver bare stående

jeg prøvet følgende:

<script>
function delayer(){
    window.location = "../index.jsp"
}
setTimeout('delayer()', 2000);
</script>

og

<meta http-equiv="Refresh" content="2; URL=../index.jsp">

intet af dette hjalp
Avatar billede jokkejensen Novice
20. september 2010 - 18:30 #1
prøv window.history.go(-1) i stedet for window.location ../index.jsp, er dog ikke sikker på om den bare poster igen i et jsp miljø

/J
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2010 - 18:58 #2
det virker ikke da flower er:

glemtpassword.jsp -> emailError.html -> index.jsp og når man herfra trykker tilbage skal man tilbage til emailError.html og efter 2 sek til index.jsp

med window.history.go(-1) bliver flowet:

glemtpassword.jsp -> emailError.html -> glemtpassword.jsp som ikke er meningen!
Avatar billede gafi Nybegynder
23. oktober 2010 - 07:58 #3
Jeg vil mene at dette vil virke:
window.location.replace(index.jsp)
dog vil den ikke slette historikken men flowet vil blive:
glemtpassword.jsp -> emailError.html -> index.jsp
og når man herfra trykker tilbage ender man på glemtpassword.jsp
Avatar billede gafi Nybegynder
23. oktober 2010 - 12:07 #4
Det funktionen gør er, at den erstatter "emailError.htm" men den ny side (også inde i historikken), og det gør at man ikke kommer tilbage til "Error" siden med history.go(-1) eller tilbage knappen, men man kommer til til "glemtpassword".

Note:
Funktionen er ofte brugt som en Redirect hvis man eks. har flyttet domæne. Da brugeren så ikke bliver fanget i den løkke som du selv har oplevet når man prøver at komme til forrige side [history.go(-1)].
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2010 - 10:08 #5
Tak for hjælpen Gafi!

er tilfreds med det resultat som din løsning vil kom frem til

tråden lukkes!
Avatar billede gafi Nybegynder
24. oktober 2010 - 11:39 #6
Godt at vi fant en løsning!
Jeg kommer lige med en endelig løsning så jeg kan få mine point.

<script>
function delayer(){
    window.location.replace = (../index.jsp)
}
setTimeout('delayer()', 2000);
</script>