Avatar billede Bennis Nybegynder
20. september 2010 - 10:15 Der er 1 løsning

Google Maps - tilføj kordinater (polyline) løbende

Hej,

Jeg har et kort, hvor jeg viser ruten jeg har bevæget mig på ud fra en række kordinator. Det fungerer som sådan fint nok, men jeg ville gerne udvide det til at den kan vise det 'live'.

Som det er nu er jeg nød til at refreshe siden for så at få de nyeste kordinator, men det betyder at den skal hente alle kordinator forfra hver gang, ikke så fantastisk, og ser grimt ud at skærmen blinker :=)

Jeg vil så gerne have, at den henter de seneste kordinator fra databasen og tilføjer disse til det eksisterende kort så den ikke skal bygge forfra (bliver utrolig sløv hen af vejen :D ).

Hvordan løser jeg lige dette ?

Som det er nu har jeg ca dette, der fungerer fint og kan placere marker ved sidste punkt og tegne en linie for hele ruten.:

function load() {
      if (GBrowserIsCompatible()) {
        var map = new GMap2(document.getElementById("map"));
        <?
        while($row = mssql_fetch_row($rs))
{
    $len = $row[0];
    $lat = $row[1];

?>
        map.setCenter(new GLatLng( <?= $lat ?>,  <?= $len ?>), <?= $scale ?>); //        map.setCenter(new GLatLng(55.06185, 10.6222),);

        var polyline = new GPolyline([
  new GLatLng(<?= $lat ?>,<?= $len ?>),
  new GLatLng(<?= $lastlat ?>,<?= $lastlen ?>)
], "#ff0000", 10);
map.addOverlay(polyline);
<?
$lastlat = $lat;
$lastlen = $len;

} ?>

        var manor = new GLatLng(<?= $startlat ?>,<?= $startlen ?>);
        map.addOverlay(new GMarker(manor));
        map.addControl(new GLargeMapControl());
        map.setMapType(G_HYBRID_MAP);
        map.setUIToDefault();
        map.enableRotation();
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 19:01 #1
lukning