Avatar billede magnusm Nybegynder
24. juli 2001 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

deling af båndbredde

Er det muligt at sætte en router (cisco 677) op til at dele båndbredden mellem computere tilsluttet en switch.
Jeg har 3 computere i LAN, med cisco 677 tilsluttet switchen. Vil gerne have et program eller en metode, hvorpå jeg kan begrænse båndbredden til den enkelte computer (IP).

Det er squ irriterende, hvis værelseskammeraten henter en fil med fuld hastighed og ens CS begynder at lagge :o)

På forhånd tak...
Avatar billede skwat Praktikant
24. juli 2001 - 17:01 #1
det kan ikke lade sig gøre. BAD LUCK
Avatar billede skwat Praktikant
24. juli 2001 - 17:02 #2
øhh hov vent - hvilken switch er det at du har
Avatar billede magnusm Nybegynder
24. juli 2001 - 17:10 #3
det er en d-link DES-1008D
Avatar billede magnusm Nybegynder
24. juli 2001 - 17:13 #4
men det må da kunne lade sig gøre... hvad skal der til? en bedre router eller switch? jeg kan da ikke være den eneste der har dette problem!
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2001 - 17:13 #5
Det kan la\' sig gøre hvis du har en Linux maskine !

Læs mere på http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshape

Snowball
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2001 - 17:14 #6
Eller som de også skriver på siden; en bedere router end den du har, men den er garanteret ikke billig ;o)

Snowball
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juli 2001 - 17:16 #7
Det kan godt lade sig gøre, det kræver at du køre rutning fra en intelligent router (typisk en PC) og at du på denne har installeret software, der kan dette. SecDatacom sælger en række produkter til styring af trafik, båndbredde, og indhold af hjemmesider, men det koster kassen.
Jeg ved ikke om du kan klare dig med en linuxboks, men det ville ikke undre mig

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede magnusm Nybegynder
24. juli 2001 - 17:29 #8
hmm... kan altså ikke lade sig gøre med windows :(
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2001 - 17:32 #9
Ikke som en software løsning til Windows, desværre !

Snowball