Avatar billede EveryMA Mester
13. september 2010 - 13:58 Der er 9 kommentarer

InnerHTML - Hvis indhold fra en anden frame

Hej.

Jeg sidder og forsøger og få et script til at virke.
Jeg er ikke en haj til Javascript, men jeg har da lært lidt siden problemet opstod.

Jeg har en frame der er width/height = 0, så den ikke kan ses.
I den frame indeholder der en masse ting som via. asp/mysql bliver udskrevet.
Hver gang der bliver tilføjet noget nyt, så skal innerHTML hjælpe mig med at skrive det ud, uden at opdatere hele tiden.

Jeg har forsøgt mig med:

(siden der vises for personen:)
<iframe src="getPage.asp" name="get" frameborder="0" height="0" width="0"></iframe>

<script>
function udskriv()
{

document.all.get.src='getPage.asp'

}
</script>

<body onload = "udskriv()">

(Siden "getPage.asp" som ikke kan ses:)

- her udskriver min database en masse ting.

Som jeg har vist her, er det IKKE innerHTML, simpelthen fordi jeg har forsøgt med så mange forsøg, at InnerHTML helt er forsvundet.
men jeg er overbevist om, at det er InnerHTML der skal bruges,
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2010 - 14:12 #1
hvorfor henter du ikke indholdet asynkront, ex med jquery

<div id="fraGetPage">

</div>
<script src="sti til jquery"></script>
<script>
var speed = 1000; // 1 sec
setInterval(function(){
$.get('/getPage.asp', function(data) {
  $('#fraGetPage').html(data);
  alert('Load was performed.');
});
}, speed);
}

</script>

/J
Avatar billede EveryMA Mester
13. september 2010 - 20:02 #2
"sti til jquery"

hva i alverden skal jeg skrive der :)

Kender ikke til jQuery overhovedet.
Avatar billede EveryMA Mester
13. september 2010 - 20:10 #3
jeg har lagt mit indhold på getPage.asp til:

<div id="visIndhold"> INDHOLD  </div>

følgende er gemt som js.js

<script>
var speed = 1000; // 1 sec
setInterval(function(){
$.get('getPage.asp', function(data) {
  $('#visIndhold').html(data);
  alert('Load was performed.');
});
}, speed);
}

</script>

---

og på siden som personen skal kunne se har jeg smidt:
<script src="js.js"></script>

Men det fungerer ikke. Kan ikke se noget.
Avatar billede EveryMA Mester
13. september 2010 - 23:24 #4
Ingen andre der kan hjælpe ?
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
14. september 2010 - 14:50 #5
Måden du kan få oplysninger er f.eks.
var content = window.frames['get'].getElementByID('ID PÅ DIV-TAG').innerHTML();

se evt. http://w3schools.com/jsref/default.asp (især Browser objektet window og HTML DOM objekterne document og frames/iframes) der er forskellige måder at få fat i oplysningerne på :)
Avatar billede EveryMA Mester
15. september 2010 - 00:29 #6
Men jeg forstår det ikk.

Har jo prøvet 1000 vis af muligheder, både læst på det, og kigget på andres måder at gøre det.

Jeg kan bare ikke få tekst ud på en side, som findes inde i en frame.

Det virker fint hvis indholdet er på samme side, men så snart jeg henviser til den skjulte frame, så er den blank
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
31. december 2010 - 21:48 #7
Det som jokkejensen henviser til med "sti til jquery" er:

http://jquery.com/

Du skal hente den her fil og lægge den på din server:
http://code.jquery.com/jquery-1.4.4.min.js

Eller også skal du henvise til stien på Google's servere:
https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.4/jquery.min.js

Jeg anbefaler dig at læse mere om jQuery da det er meget lærerigt og kan hjælpe dig meget i fremtiden hvis du begynder at arbejde med det.
Avatar billede EveryMA Mester
21. oktober 2011 - 11:53 #8
Jokkejensen

Jeg fik det da til at fungere med din hjælp! Har bare glemt at svare tilbage (Undskyld ventetiden!!)

Smid et svar :)
Avatar billede EveryMA Mester
06. december 2014 - 21:16 #9
Jokkejensen - jeg vil gerne have lukket spørgsmålet. Så smid svar, hvis du stadig ønsker det :)