Avatar billede hustlerh Nybegynder
09. september 2010 - 18:25 Der er 6 kommentarer

Parallels Desktop - ubuntu og xp

Hejsa

jeg har i længere tid tænkt på at prøve programmet Parallels Desktop sammen med ubuntu og xp. Men hvordan adskiller det sig fra hvis jeg i ubuntu kører xp virtuelt (virtuelbox fx)?
Altså kan det passe, at jeg ,via Parallels Desktop, faktisk kører mine to styresystemer (ubuntu 10.04 og xp) på samme tid?

mvh. joe
Avatar billede Bamma Nybegynder
10. september 2010 - 10:29 #1
Det er et visualiserings værktøj. Har ikke prøvet Parallels Desktop selv, men har arbejdet med VMware, som er noget af det samme. Du vil altid boote på det ene eller det andet system, og så kan du åbne det extra OS inde fra det system du har åbent.

Hvis Parallels Desktop virker som VMware can du selv vælge hvor mange resurser du vil smide ind i det, altså ram og cpu kerner.

Jeg kørte det på min bærbar, med ubunto og så havde jeg en win7 som visualliceret. Jeg synes selv det kørte meget godt.
Avatar billede hustlerh Nybegynder
10. september 2010 - 11:10 #2
Er du sikker på det er det samme som VMware?
Jeg var bare under den indflydelse af, at det på en eller anden startede det sekundære os op mens man havde det primære os åbent? Findes der overhovedet noget software som kan det? Eller vil det altid være virtuelt?

Årsagen til min tråd er, at jeg kører udelukkende ubuntu, men der er visse spil og akedemiske programmer som kun kan gøres i windows (eller spillene kører vel bare bedre i windows?), og jeg hader hele tiden at skulle genstarte.
Avatar billede Bamma Nybegynder
10. september 2010 - 11:31 #3
Jeg er ret sikker på det er et lignede system som wmware, i hvertfald ud fra hvad jeg kan se på deres hjemmeside.

Spillende vil være at problem at føre igennem, nogle vil kunne klare det. Programmer tilgengæld skulle ikke være noget problem.
Jeg brugte min computer med til skole, hvor jeg havde VS 2008 og det kørte glimerende.
Avatar billede hustlerh Nybegynder
10. september 2010 - 11:44 #4
okay...ja så forbliver spillene stadig et problem. Du kender ingen programmer som lader begge os kører på samme tid...eller måske en af gangen, men bare hvor det ikke er nødvendig at genstarte?
Avatar billede Bamma Nybegynder
10. september 2010 - 12:04 #5
Nej, men jeg tror heller ikke det er muligt, hvis det skulle kunne lade sig køre, skulle der et helt 3. OS til, som kunne gøre det for dig.

Et OS, er jo i bund og grund det der styre dit hardware helt ned til, priotering af tråde i computeren, som fx at dine keyboard taster er prioriteret højt, så hvis computeren arbejder meget, skal der ikke komme delay modtagelse af keyboard inputet.

Men hvis det var muligt at kunne gøre det på denne måde var det heltklart noget jeg også ville have :)
Avatar billede hustlerh Nybegynder
10. september 2010 - 12:20 #6
Damn, du har ret. Øv :(
så må jeg blive ved med at genstarte