Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:15 Der er 30 kommentarer

Endnu en gang afkrydsning:

<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">
<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\"
<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\">

Ja, det er meget godt, man kan nu sætte noget prikker, men det skal være sådan at der står noget ved siden af de bolle ting der, og de skal så sendes i en email til mig. Hvordan?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:23 #1
Du skal jo have din input i en <form> ... (se evt. html.dk)

<form action=\"\" method=\"\">
<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">
<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\"
<input type=\"radio\" name=\"radiofelt\">
<input type=\"submit\">
</form>

Hvor er du hostet? - har du mulighed for php? - ellers skal du bruge din hosts formmail.cgi /.pl - eller hvad det nu hedder hvor du bliver hostet ...
Avatar billede roenving Novice
24. juli 2001 - 14:23 #2
<input type=\"radio\" value=\"Option1\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">
<input type=\"radio\" value=\"Option2\" name=\"radiofelt\"
<input type=\"radio\" value=\"Option3\" name=\"radiofelt\">
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:25 #3
Ja self. skal der forskellige værdier til ... den havde jeg ikke lige set ... :) thx roenving :)
Avatar billede roenving Novice
24. juli 2001 - 14:26 #4
<input type=\"radio\" value=\"Option1\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">Og her kan der stå noget helt tredje
<input type=\"radio\" value=\"Option2\" name=\"radiofelt\">Og her kan der stå noget helt fjerde
<input type=\"radio\" value=\"Option3\" name=\"radiofelt\">Og her kan der stå noget helt femte
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:27 #5
Jojo, jeg ved skam godt der skal være <form> og sån, men f.eks. nu hvis man har:

<input type=\"radio\" value=\"Option1\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">
<input type=\"radio\" value=\"Option2\" name=\"radiofelt\"
<input type=\"radio\" value=\"Option3\" name=\"radiofelt\">

Så skal der til venstre for dem stå: (f.eks. for den første):

Er bilen blå? \"Så krydser man her, hvis det er rigtigt\"

Er bilen lilla?

Er bilen rød?

Sådan!

Men hvis man nu sætter krydset ud for blå, hvordan for man den så til at stå \"bilen er blå\" i den mail som bliver afsendt?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:28 #6
Hmmm ... den forstod jeg ikke helt ... ?
Avatar billede roenving Novice
24. juli 2001 - 14:28 #7
Det der kan blive sendt til dig vil så være den value-værdi, som er i den radiofelt[radiofelt.selectedIndex].value -- du kan bruge teksten bagved som en bedre forklaring!!
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:29 #8
(kl. 14:28:11 var til roenving ... :o))
er bilen blå? : <input ....>
<br>er bilen lilla? : <input ...>
etc. etc.
Avatar billede roenving Novice
24. juli 2001 - 14:30 #9
<input type=\"radio\" value=\"bilen er blå\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">
<input type=\"radio\" value=\"bilen er lilla\" name=\"radiofelt\"><!--Husk det der med at lukke taggen-->
<input type=\"radio\" value=\"bilen er rød\" name=\"radiofelt\">
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:31 #10
Jeg forstå ikke... jeg skal bare have linket til et af felterne, så en eller anden tekst, som brugeren nu kar krydset af kommer i en mail.

Kan I ikke give mig et meget logisk eksempel et sted på nettet?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:32 #11
indholdet af input\'et ved navn \'radiofelt\' bliver det der står som value ...
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:33 #12
Joew ... jeg er netop blevet færdig med at lave www.kunstforeningen.falck.dk for falcks kunstforening ... der er en (to) form\'s, men hvor bliver du hostet?

Du skal jo have sat en action ...
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:34 #13
Hvor på den side der er der sådan et script?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:35 #14
Er bilen blå?: <input type=\"radio\" value=\"blaa\" name=\"bilfarve\" checked=\"checked\">
<br>Er bilen lilla?: <input type=\"radio\" value=\"lilla\" name=\"bilfarve\">
<br>Er bilen rød?: <input type=\"radio\" value=\"roed\" name=\"bilfarve\">

... ?

Avatar billede roenving Novice
24. juli 2001 - 14:35 #15
Eeh ... Ups ...
selvfølgelig repsac, men jeg kunne forestille mig det der kunne være interessant var (i een lang linje):

Er bilen <input type=\"radio\" value=\"bilen er blå\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">bl&aring;&nbsp;&nbsp;<input type=\"radio\" value=\"bilen er lilla\" name=\"radiofelt\">lilla&nbsp;&nbsp;<input type=\"radio\" value=\"bilen er rød\" name=\"radiofelt\">r&oslash;d

så får man:

Er bilen · blå  · lilla  · rød
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:35 #16
kontakt os ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:40 #17
Hmmm kan du godt få sendt mailen, eller hvad er problemet nu?
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:41 #18
<form method=\"post\" action=\"mailto:harduenmail@jeps.jegboridanmark\">

Er bilen <input type=\"radio\" value=\"bilen er blå\" name=\"radiofelt\" checked=\"checked\">bl&aring;&nbsp;&nbsp;<input type=\"radio\" value=\"bilen er lilla\" name=\"radiofelt\">lilla&nbsp;&nbsp;<input type=\"radio\" value=\"bilen er rød\" name=\"radiofelt\">r&oslash;d
<BR>
    <input type=\"submit\" value=\"Send\">
    <input type=\"reset\" value=\"Clear\">
</form>

Er den her rigtig?
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:42 #19
Hvis ja, hvad får jeg så sendt til min email?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:43 #20
Nej. Du skal bruge et script til at sende mailen ...

For tredie gang ... hvor er du hostet? ... ;o)
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:45 #21
Jeg gør det for et firma, og jeg er lige startet, så det aner jeg ikke, men er det fordi du vil vide hvilket sprog serveren undersøtter?
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:46 #22
Tjaehh ... den server du skal have siden liggende på må have et mailscript ... prøv at se på www.subnet.dk ... der kan du finde lidt hjælp til deres mailscript. Så har du måske en fornemmelse af hvad det handler om ... :)
Avatar billede t_bjor Nybegynder
24. juli 2001 - 14:49 #23
To sek, skal ligge snakke med en anden programmør, men han laver lige noget andet.
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:51 #24
Hmmmm ... du er ansat til at lave websider(?) - og så ved du ikke hvordan mail laver en mailform?
- jeg har kun dette som hobby ... hmm ... smth. is wrong ... (?)
Avatar billede roenving Novice
24. juli 2001 - 14:54 #25
for lige at uddybe:

bruger du \'mailto:\' vil du bruge det mail-program som den lokale browser er indstillet til at bruge -- hvis du er i et firma, hvor I bruger det samme program allesammen (most likely, hvis I bare lidt benytter jer af muligheden, kan du måske finde ud af, hvad den kræver, hvis du vil indføje tekst, men vær forberedt på, at der altid vil komme et vindue -- det er jo brugerens browser og mailbox!
Avatar billede repsac Nybegynder
24. juli 2001 - 14:58 #26
Away, jeg smutter ...
Har du brug for hjælp kan du evt. maile mig på [casper@thomsen.as]
Avatar billede repsac Nybegynder
25. juli 2001 - 11:49 #27
=>t_bjor: Hey makker ... kan du få sagerne til at spille eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2001 - 02:31 #28
Jeg fik det skam til! Ikke nærmere uddybning, men nu kan jeg ikke huske hvilket svar præcis som det var, som gav det rigtige udslags, og jeg kan ikke acceptere svaret.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2001 - 02:33 #29
Øhm... jeg er logget ind som t_bjor, men den skriver som Alaza? Øhm... underligt! Jeg gider ikke også forklare jer hvorfor jeg har to brugere, men der er en god grund, og det rager mig med de point der, så det er ikke derfor.

Dog kan jeg ikke acceptere, da den ikke kan logge t_bjor ind! :(
Avatar billede repsac Nybegynder
31. juli 2001 - 12:10 #30
Det var jo kun roenving og mig der deltog ...
Prøv at maile admin på info@eksperten.dk ...