Avatar billede JonathanW Nybegynder
03. september 2010 - 16:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formel til hvis og hvis

For forståelsens skyld starter vi med forkortelserne:

fo = formiddag
ef = eftermiddag
hd = hele dagen

I A1 taster jeg enten 'fo', 'ef' eller 'hd'.

1 A2 ligger der allerede en formel der automatisk viser 'fo' indtil kl. 11:59 og 'ef' fra kl. 12 og døgnet ud.

Til A3 har jeg brug for hjælp. Her skal jeg bruge en formel med følgende opbygning:

hvis A1="fo" og hvis A2="fo" så skriv 2;
hvis A1="ef" og hvis A2="ef" så skriv 3;
hvis A1="hd" og hvis A2="fo" så skriv 4;

På forhånd tak.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
03. september 2010 - 16:57 #1
=if( And(A1="fo";A2="fo");2; if( And(A1="ef";A2="ef");3; if( And(A1="hd";A2="fo");4; "")))
Avatar billede JonathanW Nybegynder
03. september 2010 - 18:11 #2
3 minutter fra jeg sendte sp. til jeg fik svar. Imponerende.

Og det virker - 1.000 tak !

Pointene er klar til afsendelse.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
03. september 2010 - 19:25 #3
Glad for jeg kunne hjælpe.
Håber du fik lidt ud af det.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. september 2010 - 07:02 #4
Undskyld ventetiden - jeg var overbevist om, at jeg havde lukket dette emne.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. september 2010 - 07:24 #5
JonathanW >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".

"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.....

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret fra snakeeye, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. september 2010 - 07:34 #6
Hej igen Vejmand.

Mange tak for din vejledning !!! Go' søndag.