Avatar billede kriss3d Nybegynder
03. september 2010 - 07:53 Der er 3 kommentarer

Læs HTML fra en IE side

Jeg har tænkt på at det må være muligt f.eks med en taste kombination som Ctrl + Shift + D (eller noget andet)
at læse html indholdet fra en aktiv IE side der er i fokus og derefter lave lidt filtrering af det og ud fra det generere en anden HTML i f.eks en mail til outlook.

Jeg sidder og arbejder med noget hvor jeg skal slå en kundens data op i en webbaseret database (eurobase) og ret ofte føre stamdata fra textfelter over i en genereret mail i outlook.

Min tanke er at det da må kunne gøres nemmere end at skulle sidde og markere hvert enkelt felt og lave copy/paste hele tiden.

Det jeg mangler i første omgang er at finde ud af hvordan man kopiere indholdet fra tekstboksenes value felt (hver side er jo ens bortset fra valuen) og kopiere dem sammen med det predefineret indhold der udgør den mail.

Er der nogen der kender til en kode der kan den slags ?
Avatar billede Syska Mester
03. september 2010 - 08:38 #1
http://htmlagilitypack.codeplex.com/
Kan du bruge til at tage html og finde hvad du skal bruge ... jeg er lidt mere i tvivl om når du skal have html ud af browseren.

Er det ikke noget med at IE8 og op har noget der hedder "Accelerators" som måske kan bruges ... kun en ide.

mvh
Avatar billede kalp Novice
03. september 2010 - 14:30 #2
Den nemme måde er at lave et simpelt program med en webbrowser kontrol.
Der har du direkte adgang til alt hvad der sker i det lille vindue.

Men det var ikke det du mente og så ville jeg nok kigge på denne:
http://www.codeproject.com/KB/miscctrl/csEXWB.aspx
Avatar billede Pulchra Nybegynder
05. september 2010 - 23:55 #3
Her er lidt kode du kan prøve at se på. Den kommer uden kommentar, men du er velkommen til at spørge om der er noget.
http://dl.dropbox.com/u/425724/ConsoleApplication2.zip

/Hallur