Avatar billede tuep Nybegynder
02. september 2010 - 23:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

døende pc

Min pc gik ned igår efter at have forsøgt at printe en PDF. Den gik i stå og jeg var nødsaget til at lave reinstall af windows 7, før den blev normal igen. Men den blev ikke helt normal!
den kørte et par timer, så gik den ned igen og det ser ud til jeg skal samme omgang igennem igen.
Inden den gik ned, så jeg at CPU´en praktisk talt var i nul.
Kan det være CPU´en der er gået død?
Blæser kører og der var kun lidt støv.
Det er en Medion PC og der er en AMD 64 Phenom X4 og den triller som sagt på Windows 7.
Den er ca. et år gammel

Nogen der kan hjælpe/komme med gode råd?
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 00:10 #1
Øhh hvad mener du lige der skete når du siger "gik ned". Giver den dig blå skærm. Genstarter den eller fryser fast eller hvad sker der?

Tvivler på Cpu´´en er død så var den nok ikke startet op.

Men beskriv nærmere hvad der skete/ sker.
Avatar billede klaverand Nybegynder
03. september 2010 - 02:14 #2
Tjek om alle komponenter sider ordenligt fast. Men som #1 skriver skal du nok komme med lidt mere information.

Husk også at rense blæseren i grafik kortet.

Derudover hvad mener du med CPU'en er 0?

Jeg anbefaler at finde et program til at måle temperatur, så du kan få nogle tal på hvor varme dine komponenter er når den slukker/genstarter.
Avatar billede tuep Nybegynder
03. september 2010 - 08:20 #3
Morgen, ja, det var vist ikke så beskrivende som det kunne være!! Sorry!
CPU i nul = når jeg går i windows jobliste og ser på ydeevne, så går CPU forbrug i nul et stykke tid før den lige netop går i blå skærm et kort øjeblik, hvor efter den dør.
Men nu er har jeg lige netop fået hentet et program der måler temp. (SpeedFan 4.41)
Begge fans er renset (de var ikke ret beskidte, men nu er det gjort)
Jeg vender lige tilbage når den har kørt lidt.
Tak så langt :-)

Tue
Avatar billede ggxdg Nybegynder
03. september 2010 - 08:22 #4
Jeg går ud fra at du med "Inden den gik ned, så jeg at CPU´en praktisk talt var i nul." mener at CPU-forbruget næsten var nul.

Som #2 siger, få fat i et program så du kan se temperaturer (CPU-z, Speedfan, osv.). D
et du beskriver, kunne være en varm CPU, som foruden støv kan forsages af gammel/tør kølepasta.
Avatar billede tuep Nybegynder
03. september 2010 - 08:55 #5
@ggxdg
Jep, lige netop. CPU´ens forbrug blev nul, også selvom jeg belastede den vedr. eks. som i første nedbrud, at åbne en PDF.
Jeg må en tur på Falkoner Alle og købe noget pasta, imens SpeedFan triller på livet løs og måler. Støvet er som sagt væk, men det var ikke ret meget støv.
Forsættelse følger!
Avatar billede tuep Nybegynder
09. september 2010 - 17:26 #6
Nå, jeg har målt og målt og den lever endnu, men den køre ikke rigtigt. Noget er galt og den er ikke som den plejer.
Derfor lige en Hijack this....måske nogen kan se noget:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:24:54, on 09-09-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10i_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IELowutil.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.5.5126.1836\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: AMD External Events Utility - AMD - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

--
End of file - 5441 bytes
09. september 2010 - 20:48 #7
Ikke noget specielt at gi' af der...

Gennemfør evt. ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

CCleaner - Værktøjer - Opstart - Her kan du disable/fjern følgende fra din opstart:

[DivXUpdate]
[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]
[MsnMsgr] Eller bruger du LiveMessenger hele tiden ?)
Avatar billede tuep Nybegynder
12. september 2010 - 10:28 #8
Hermed forsøgt, men nu er den en KRIG (det tog 9 minutter!) om at starte og kom med nedenstående fejlbesked ifm. login (Der hvor jeg taster adgangskode, men i selvstændig boks):

Windows logon:  logonUI.exe - fejl i afbildning
C:\Windows\system32\WINBRAND.dller enten ikke beregnettil at køre i Widows, eller den indeholder´fejl. Prøv at installereprogrammet igen ved hjælp af de oprindelige instrallationsmedier, eller kontakt systemadminstratoren eller programforhandler hvis du ønsker hjælp.

Møgkværn! Måske man skulle lave en format C og begynde helt forfra!?!?
12. september 2010 - 12:32 #9
Hmmm...

1. Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
2. Skriv: CHKDSK C: /F /R /X
3. Genstart normalt og lad den "checke" din harddisk under næste opstart...
Avatar billede tuep Nybegynder
12. september 2010 - 12:58 #10
nu er den helt død. Kan ikke engang komme til at starte den i fejlsikret tilstand......jeg kan komme i bios, ellers nægter den at tale til mig. Har efterfølgende haft alt hardware ude af mother board og sat det ind igen. Ingen ændring, så jeg prøver nu at boote fra DVD.
Avatar billede tuep Nybegynder
10. marts 2011 - 22:12 #11
Nå, må vist få lukke den her, for kværnen er smidt ud!