Avatar billede jonas_h Nybegynder
02. september 2010 - 09:19 Der er 3 kommentarer

UnoEuro og URL Routing (WebForms)

Jeg har netop købt et UnoEuro webhotel som jeg skal bruge til testserver for en større .net 4.0 web app. Jeg valgte dem fordi de kører 4.0 og IIS7 da jeg benytter mig af URL Routing. Mit problem er dog, at jeg ikke kan få URL Routing til at virke hos dem. Jeg kan se, at alle routes bliver registreret korrekt og kan findes i koden, men nå rjeg tilgår dem via browseren, får jeg blot en 404 fejl.

Tilgår jeg aspx-sidenre virker det fint.

Nogle herinde som har success med at bruge URL Routing og WebForms hos UnoEuro?
Avatar billede jps6kb Novice
02. september 2010 - 09:23 #1
Hej,

Prøv og skriv til dem og hør om de har aktiveret 4.0 på dig site. Det skal jeg gøre hver gang jeg opretter et nyt domæne eller subdomæne. ;-)
Avatar billede jonas_h Nybegynder
02. september 2010 - 09:59 #2
Det er .net 4.0 :) Det var også første fejl jeg fik da jeg havde deployet min app, men den kunne hurtigt identificeres da man straks kunne læse .net versionen ud fra fejlen.

Har også sikret mig, at de har sat min IIS til at køre i Integrated Mode, så jeg er lidt forvirret omkring det med URL Routing. Især når den i koden rigtigt nok kan finde alle routes, men det er som om den ikke bruger dem ved requests...
Avatar billede jonas_h Nybegynder
02. september 2010 - 20:41 #3
Så fandt jeg endelig ud af hvad der var galt - det var desværre min egen fejl og ikke UnoEuro's :)
Det første jeg mistænkte var, at UnoEuro ikke havde sat den til Integrated. Det havde de dog gjort, men jeg havde ikke aktiviret selve URL Routing i web.config. Nedenstående aktiverer alle moduler overhovedet, og derved også URL Routing:

  <system.webServer>
    <modules runAllManagedModulesForAllRequests="true"/>
  </system.webServer>