Avatar billede AnyFellow Mester
30. august 2010 - 19:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Loginscript der venter på at netværk er fuldt online på computeren

Hej

Jeg har et lille vb-script, der mapper netværksdrev, således alle husets computere har adgang til vores synology-boks.

Mit problem er, at synology-boksen godt kan bruge nogle sekunder på at starte harddisken op, hvilket forårsager at mit script kommer med en fejl. Andre gange får jeg en fejl om at der ikke er en netværksprovider tilgængelig.

Jeg har følgende script:
--------------------------------------------------------------
on error resume next

Dim mynet
Set mynet = WScript.CreateObject("WScript.Network")

WScript.Sleep(10000)
    mynet.MapNetworkDrive "u:", "\\synology\upload", "false", "username", "password"
    mynet.MapNetworkDrive "v:", "\\synology\media", "false", "username", "password"
    mynet.MapNetworkDrive "w:", "\\synology\data", "false", "username", "password"

if err <> 0 then msgbox("Fejl: " & err.description)

set mynet = Nothing

WScript.Quit()
--------------------------------------------------------------

Jeg har prøvet at forlænge sleep-timeren, men synes ikke det er optimalt.

Hvor gør jeg således scriptet ikke forsøger at mappe et netværksdrev, før netværket er oppe og køre på computerne?

Hvordan gør jeg således, at scriptet ikke mapper et drev før synology-boksen er klar (altså får scriptet til at vente på at sharen er klar)?

Mit script køres via START i start-menuen.

Jeg vil lige tilføje, at mit kendskab til VBscript er minimalt
Avatar billede AnyFellow Mester
01. september 2010 - 20:41 #1
Det var ikke meget respons.

Lukker.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. september 2010 - 02:31 #2
Prøv at smide dit spørgsmål herop:
http://technet.microsoft.com/en-us/scriptcenter/default.aspx
Kan være, at du har mere held med dig der.
/ptj_11
Avatar billede AnyFellow Mester
05. september 2010 - 18:51 #3
Det vil jeg prøve. Tak for respons.