Avatar billede millerbean Praktikant
25. august 2010 - 15:10 Der er 1 løsning

Hjælp til Gridview

Jeg har et gridview, som tager data ud fra en enkelt tabel.

Nu vil jeg gerne have, at den tager data ud fra flere tabeller og danner et JA eller NEJ.

Formålet nu er at den skal vise de projekter, som ligger i projekt tabellen, men vil gerne have den til også at angive om en person er medejer af projektet eller ej.

I DB har jeg:
projekt tabel
user tabel
projektusertabel - Linker de 2 ID'er i ovenstående tabeller, når man tilføjer en person på projektet.

Jeg vil gerne have det sådan at hvis personen ikke er tilknyttet projektet, så står der nej i cellen og ellers ja.

Mit kode foreløbig som virker på en tabel uden JA, NEJ kolonnen

protected void GWProjectListSource_Selecting(object sender, LinqDataSourceSelectEventArgs e)
    {
        XBODataContext db = new XBODataContext();
var Result = from p in db.Projects
                    where p.ProjectStatusID >= 29 && p.ProjectStatusID <= 51
                    group p by new
                                        {
                                            Id = p.ID,
                                            Name = p.Name,
                                            ProjectUpdated = p.DateProjectUpdated,
into myGroup
                        select new
                        {
                            ID = myGroup.Key.Id,
                            Name = myGroup.Key.Name,
                            DateProjectUpdated = myGroup.Key.ProjectUpdated                        };

            e.Result = Result;
    }

Nogle idéer?
Avatar billede millerbean Praktikant
26. august 2010 - 11:21 #1
Fandt selv løsningen.

Gjorde brug af contains metoden og lavede herefter et checkboxfield i mit gridview.