Avatar billede Hvad-skal-man-hedde Nybegynder
25. august 2010 - 13:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IE ver. 6

Jeg har lavet en hjemmeside i Dreamweaver og det hele fungere fint lige bortset fra hvis den vises i Explorer ver. 6 så kan undermenuer ikke fanges og indholdet står over menuen - rigtig træls. Kan nogle hjælpe med et script som jeg kan ligge ind på hjemmesiden som gør den bagud kompatibel så den også kan fungere i Explorer ver. 6. Den virker i alle andre browsere uden problemer...

På forhånd tak!
Avatar billede lad Nybegynder
25. august 2010 - 13:55 #1
Det kræver nok at du giver noget specifikt at arbejde med. Der er ikke noget kode man bare kan sætte ind som gør det bagudkompatibelt. Typisk laves der nogle checks, i retningen af:

hvis IE6
- lav table
hvis IE7+
- lav div

etc.

Det korte af det lange er - giv en hjemmesideadresse eller noget kode at arbejde ud fra.
Avatar billede tramm Nybegynder
25. august 2010 - 13:59 #2
Jeg har ikke forstand på det specifikke problem, men hvor mange ryger ind i IE6 nu om dage? Så vidt jeg ved er det kun ved en xp installation, og mon ikke den bliver opdateret mere eller mindre automatisk til IE7 v. sp3? Det er et gæt (:
Avatar billede nemlig Professor
25. august 2010 - 14:16 #3
IE6 er jo en meget gammel version (næsten 10 år gammel).
Jeg vil anbefale dig, at lave et tjek på, hvilken Browser klienten anvender, og hvis det er IE6 eler før, så kan du dirigere dem til en anden side, hvor du skriver noget i retning af:

Du anvender en forældet browser bla bla bla og så linke til fx nyere version af IE 8, Crome, Firefox osv.

Tjekket kan du lave i javascript. Jeg har lavet mit i PHP.
Avatar billede nemlig Professor
25. august 2010 - 14:19 #4
Her har du et eksempel, som er skrevet i PHP

class Browser
{
    private $props    = array("Version" => "0.0.0",
                                "Name" => "unknown",
                                "Agent" => "unknown") ;

    public function __Construct()
    {
        $browsers = array("firefox", "msie", "opera", "chrome", "safari",
                            "mozilla", "seamonkey",    "konqueror", "netscape",
                            "gecko", "navigator", "mosaic", "lynx", "amaya",
                            "omniweb", "avant", "camino", "flock", "aol");

        $this->Agent = strtolower($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']);
        foreach($browsers as $browser)
        {
            if (preg_match("#($browser)[/ ]?([0-9.]*)#", $this->Agent, $match))
            {
                $this->Name = $match[1] ;
                $this->Version = $match[2] ;
                break ;
            }

    public function __Get($name)
    {
        if (!array_key_exists($name, $this->props))
        {
            die ("No such property or function $name");
        }
        return $this->props[$name] ;
    }

    public function __Set($name, $val)
    {
        if (!array_key_exists($name, $this->props))
        {
            SimpleError("No such property or function.", "Failed to set $name", $this->props) ;
            die ;
        }
        $this->props[$name] = $val ;
    }

$browser = new Browser ;

if($browser->Name == 'msie' && $browser->Version < 7){

    header('Location: browserinfo.php');
    exit();
  }
Avatar billede Hvad-skal-man-hedde Nybegynder
25. august 2010 - 14:21 #5
Hej igen
Hjemmesiden hedder fyns familielandbrug i et ord.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2010 - 14:25 #6
Hørt. Folk med forældede browsere skal ikke bare opfordres til at opgradere, de skal tvinges!

"Din browser er for gammel. Du er farlig. Vi vil ikke ha' dig indenfor. Forsvind!
- Klik her for at se hvorfor, og hvad du kan gøre ved det."
Avatar billede nemlig Professor
25. august 2010 - 14:35 #7
#5 Hvad er din pointe ;)
Og så er det jo ikke dig, der skal sende "svar". Det er de personer, som du vil tildele pointene.
Når du har fået de input, som du efterlyser, kan du skrive, hvem du ønsker at tildele pointene. Herefter sender de et svar, og du kan derefter tildele pointene.
Trådstarter skal kun sende "svar", hvis han/hun selv vil tage pointene.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. august 2010 - 14:43 #8
ie6 er udgået, bliver ikke opdateret mere, hent IE8 på opdate.
Avatar billede intenz Novice
25. august 2010 - 14:54 #9
Drop understøttelse af IE6, det er ikke det værd.
Avatar billede nemlig Professor
25. august 2010 - 15:02 #10
Denne information møder mine besøgende, hvis de anvender IE6 eller tidligere:

http://www.fam-johansen.dk/ie6.jpg
Avatar billede zips Juniormester
26. august 2010 - 00:02 #11
Indsæt denne if
<!--[if lt IE 8]>
<style type="text/css">
#content { padding-top: 120px;}
</style>
<![endif]-->

Så virker det i IE6 og IE7
Avatar billede nemlig Professor
25. oktober 2010 - 17:12 #12
Nu er jeg ikke den store point-samler, men det virker da noget underligt på mig, at du får en masse gode og konkrete bidrag, og så nupper du pointene selv uden nogen bemærkninger.
Et lille tak kunne have gjort det, hvis du selv har brug for pointene.