Avatar billede zer0 Nybegynder
25. august 2010 - 09:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sorter efter pris?

Jeg vil gerne sortere efter pris, men, hvis jeg gør det på nuværende tidspunkt, bliver mine produkter sorteret sådan her:

- den tager altså bare og sortere efter det første tal. Men, jeg vil jo gerne have at det er den mindste pris der står øverst.

Hvordan får jeg det til at virke? Min kode ser pt. sådan her ud:

if request.QueryString("sort") = 1 then
strSQL = "SELECT * FROM produkter WHERE subkategori="&request.QueryString("id")&" ORDER BY pris"
Set rsProduct = Conn.Execute(strSQL)
end if

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. august 2010 - 09:51 #1
Hvilken datatype har "pris" i databasen? Umiddelbart ser det ud til at de er gemt som tekst, hvilket ikke er hensigtsmæssigt.
Avatar billede zer0 Nybegynder
25. august 2010 - 10:03 #2
Ahh.. Jeg var nu forholdsvis sikker på jeg havde sat den som tal, men, det havde jeg jo så åbenbart ikke... Men, det virkede sgu. Tak for hjælpen - du må gerne oprette et svar :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. august 2010 - 10:05 #3
Værsgo!