Avatar billede kennethrkristensen Nybegynder
24. august 2010 - 18:41 Der er 1 kommentar

Php sessions og htaccess

Jeg har et problem med et website jeg udvikler på for tiden. Jeg har bygget det op så alle forespørgsler ender i index.php vha. af htaccess, men mister åbenbart også mine php-sessions som jeg skal bruge da det er en webshop og jeg derfor så gemmer den nuværende ordre-id i en session.

Her er kildekoden til htaccess:

RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_URI} !index.php
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(.*)/$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domænenavn.dk/$1/ [L,R=301]
RewriteRule ^(.+)/$ index.php

og her er kildekoden til index.php

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<?

session_start();
#--------------------------------------------------
$str = preg_replace("'/'", "", $_SERVER['REQUEST_URI'], 1);
$folders = explode("/", $str);
#--------------------------------------------------
?>
<title><?=$title?></title>
</head>

<body>
<? echo $_SESSION['betauser']; ?>
</body>
</html>

Selvom denne session virker på php-sider ved at se dem direkte så virker de ikke i index.php - er der nogle der ved hvorfor? Jeg er ikke særlig skarp i htaccess så det kan måske godt være noget her der gør det umuligt?

Alt hjælp er meget velkomment :)
Avatar billede kennethrkristensen Nybegynder
01. september 2010 - 16:48 #1
Hmm havde håbet meget på der var en venlig sjæl der kunne hjælpe med ovenstående :)

Jeg tror måske at jeg gør det mere besværligt end det egentlig er, for jeg skal bare ha php sessions til at fungere som altid og så have pæne urls (altså ikke noget index.php?id=&page=...).

Hvordan knækker jeg den?