Avatar billede denniswiencken Nybegynder
24. august 2010 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vise MySQL Data i form

Hvordan henter jeg data fra min MySql Database,
jeg har fulgt en tutorial som viser hvordan man kan lave et login baseret på mysql men nu vil jeg gerne kunne hente fx brugerens brugernavn og smide det i en label

min kode er således:

Imports System.Data.SqlClient
Imports MySql.Data.MySqlClient
Public Class MainMenu
    Dim MySqlConnection As MySqlConnection
    Private Sub MainMenu_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        MySqlConnection = New MySqlConnection
        MySqlConnection.ConnectionString = "server=localhost; user id=root; password=root; database=Delta;"
        MySqlConnection.Open()

        Dim Myadapter As New MySqlDataAdapter
        Dim sqlquary = "SELECT * From Users WHERE Username='" & Login.txtUsername.Text & "'AND Password='" & Login.txtPassword.Text & "';"
        Dim command As New MySqlCommand
        command.Connection = MySqlConnection
        command.CommandText = sqlquary
        Myadapter.SelectCommand = command
        Dim Mydata As MySqlDataReader
        Mydata = command.ExecuteReader

        Label2.Text = "Tekst"

    End Sub

End Class

________________

Det er samme kode som jeg brugte til loginet dog med en label i stedet for at åbne det nye vindue, men nu vil jeg gerne have at labelen skal vise brugernavnet på vedkommende der er logget ind. Jeg kan selvfølgelig bare hente det fra tekstboxen i min login form men ville jo gerne ku hente andre informationer senere. håber nogle ved hvad jeg mener og kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 13:00 #1
proev:

Label2.Text = "Tekst"

->

If Mydata.Read Then
    Label2.Text = Mydata("username")
End If
Avatar billede denniswiencken Nybegynder
24. august 2010 - 13:06 #2
Fantastisk :D, det virker perfekt!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 13:32 #3
saa smider jeg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 13:33 #4
Du skal nok til at kigge lidt paa andre kontroller end Label til at vise andre data!
Avatar billede denniswiencken Nybegynder
24. august 2010 - 13:36 #5
Hvad tænker du på? tekstboxe, picturebox, combobox eller?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2010 - 13:57 #7
Det var web.

Der findes tilsvarende til win forms.