Avatar billede Senunits Nybegynder
19. august 2010 - 20:47 Der er 1 kommentar

list data fra mysql kodet i php

jeg sidder og roder lidt med en dataliste i php som skal vise nogle kategorier ud fra en database, men har ikke helt styr på det. Jeg kan godt få min data ud, men ikke rigtig som jeg gerne vil have det presenteret. min plan er at liste det ud i 3 kolonner og 50 rækker med lodret sortering, med en pager funktion. Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig for er sq lidt lost.. her er det kode heg har lavet, men det dur ikke for den sortere ikke som jeg gerne vil have, det skal siges at jeg har fundet koden på nettet, så har ikke helt 100% styr på hvad der sker.

min data skal præsenteres sådan her:
1 4 7
2 5 8
3 6 9

<?php $username="xxxxxx"; $password="xxxxx"; $database="trilink_shop02";
mysql_connect(localhost,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die(
"Unable to select database"); $query="SELECT * FROM catalog_category_flat
where parent_id=4"; $result=mysql_query($query); $num=mysql_numrows($result);
mysql_close(); ?>

    <table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2" width="100%">

        <?php $i=0; while ($i < $num) { $f1=mysql_result($result,$i,"url_key"); $f2=mysql_result($result,$i,"name"); ?>
        <?php if ($i%3 == 0) echo("<tr>"); ?>

            <td><a href=/index.php/component/magebridge/brother/inkjet/<?php echo $f1; ?>><?php echo $f2; ?></a></td>

            <?php if ($i%3 == 2 || $i+1 == $num) echo("<tr>"); ?>
      <?php $i++; } ?>

    </table>
Avatar billede Senunits Nybegynder
19. august 2010 - 21:26 #1
giver gerne flere points for en løsning..