Avatar billede LMB1 Nybegynder
19. august 2010 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formular - kombinationsboks - sortering

Hej,
jeg har i en formular hvor det er muligt at redigere kundeinformation i en bagvedliggende tabel.
Der er to kombinationsbokse (kundenummer og kundenavn) så jeg kan søge efter en kunde på hhv nummer eller navn.
Mit problem er at enten står numrene i rækkefølge eller også står navnene i alfabetisk orden...
Er det muligt at have to kombinationsbokse, der begge er sorteret på samme tid?
Er ikke så hård til koder etc... Arbejder i 2007.
På forhånd tak
19. august 2010 - 15:35 #1
Jeg lavede en tabel "Tabel1" med to felter, kundenummer og kundenavn, og fyldte nogle tilfaeldige data i.  Saa lavede jeg en formular og placerede to kombinationsbokse.  Den ene gav jeg raekkekilde "Select kundenummer, kundenavn from Tabel1 order by kundenummer" og den anden gav jeg raekkekilde "Select kundenummer, kundenavn from Tabel1 order by kundenavn".  De to kombinationsbokse indeholder nu de samme data men sorteret paa to forskellige maader.  Var det noget saadan du var ude efter eller har jeg misforstaaet spoergsmaalet?
Avatar billede terry Ekspert
19. august 2010 - 17:34 #2
In cases like this I normally have an option group where its possible to choose if the combo is to be sorted by kundenummer or kundenavn.

When one of the options is chosen the combos rowsource gets changed.

Example:

Private Sub YourOptionGroup_AfterUpdate()

    Select Case Me.YourOptionGroup
        Case 1:
            Me.YourCombo.RowSource = "SELECT kundenummer, kundenavn FROM YourTable ORDER BY kundenummer"

        Case 2:
            Me.YourCombo.RowSource = "SELECT kundenavn, kundenummer FROM YourTable ORDER BY kundenavn"

    End Select

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
19. august 2010 - 17:37 #3
and if you have a hidden/bound column then this will be the first field you select
Avatar billede LMB1 Nybegynder
20. august 2010 - 09:02 #4
Ja, det var det jeg manglede...
Tak til jer begge.
Avatar billede terry Ekspert
20. august 2010 - 09:29 #5
LMB1 I can see your new on eksperten so I suggest your read the following http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

If your happy with the answers you have received you should accept them so that points can be given.
Avatar billede terry Ekspert
20. august 2010 - 13:33 #6
thanks