Avatar billede c_bach2003 Nybegynder
18. august 2010 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

langsom netværksadgang i forhold til XP

jeg har lige fået ny 64 bit arbejdsstation med win7. Ift til gl. 32 bit xp går det pludselig markant langsommere når man klikker på et netværksdrev og skal se indhold af en netværksmappe. Frusterende når man nu endelig har fået en arbejdshest som skal bruges kun til CAD.

håber virkelig nogen kan hjælpe...
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
18. august 2010 - 23:07 #1
Lyder mærkeligt!
Jeg har ofte bemærket langsom tilgang når man går på drevet i roden og jeg ved ikke hvorfor?
På mine drev går det til gengæld meget hurtigere at vise mappernes indhold, når jeg først er der...

Til gengæld bruger jeg meget det at stille mig i de mapper jeg bruger meget, højreklikke på "Favorites" og så tilføje mappen til mine favoriter. Det er en lynhurtig måde at omgå problemet på :-)

Men du har ret. Det er mærkeligt at det er sådan og især at det, her et år efter release, endnu ikke er rettet.
Avatar billede cleveland Nybegynder
19. august 2010 - 09:12 #2
Kunne det tænkes der var noget galt med udbyderrækkefølgen?
En nifty lille ting at benytte i Vista og 7 er GodMode.
Lav en folder på skrivebordet og kald den
ÜberKontrol.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

(ÜberKontrol kan sagtens skiftes ud med noget mere sigende. Jeg syntes bare det lød så godt).

Inde i denne mappe burde man kunne finde et punkt der hedder noget i stil med det gamle netværksindstillinger(XP). Heri kan man vælge nogle avancerede indstillinger, og igen vælge udbyderrækkefølgen.

Herinde skal man sørge for at Microsoft Windows-Network står øverst på listen.
Avatar billede c_bach2003 Nybegynder
19. august 2010 - 13:01 #3
har fundet ud af at der ikke er problemer når det er alm. netværksdrev. Men vi kører noget intern sharepoint hvor vi mapper nogle drev som har en http:// adresse.
vi har ikke internetadgang og firewalls er slået fra

Med XP går det som sagt meget hurtigere med at vise indholdet af disse mapper
Avatar billede c_bach2003 Nybegynder
02. september 2010 - 01:50 #4
har fundet ud af at automatisk registrering af indstiller under LAN indstiller skal slås fra. Utroligt hvad et flueben kan betyde