Avatar billede demoknud Nybegynder
15. august 2010 - 15:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP PC crasher efter upgradering til Windows 7

Hej alle

Jeg købte for et års tid siden en bærbar HP Pavillion med Windows Vista med et upgraderingstilbud til Windows 7. I mellemtiden har jeg ikke kunnet tage mig sammen til at foretage opgraderingen før nu.

Hele opgraderingsprocessen forløber fint, og problemet opstår først efter jeg har logget ind på min bruger og de forskellige programmer er ved at starte op. Efter 20-30 sekunder crasher windows med blå skærm og computeren genstarter.

Jeg mistænker et program eller driver for at stå bag problemet, måske fordi de ikke er blevet korrekt opdateret til at køre i windows 7. Kan godt starte op i fejlsikret tilstand - hvor jeg også har kørt resten af HP's automatiske opgradering (som gerne skulle sørge for at opdatere drivere)

Er der nogen derude som har forslag til hvad problemet kan skyldes?

På forhånd tak.

Mvh. Peter
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2010 - 15:26 #1
Har du modtaget en dvd med vindows7 så kør en opstart helt til hvor du kan instalere ivenstre side forneden er der en mulighed for at køre reparer.ellers hent disse.
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
Ps. har du set efter om der er nogle gule markeringer i enhedshåndteringen?
Avatar billede demoknud Nybegynder
15. august 2010 - 15:31 #2
Jeg har modtaget en dvd med windows 7, så det med reparationen kan jeg godt forsøge.

Gider du uddybe det med enhedshåndteringen, er ikke så skarp til computere - så kan jeg kontrollere det før jeg begynder på det andet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2010 - 16:16 #3
For at komme i enhedshåndteringen skal du under start trykke kontrolpanel og i kontrolpanel trykke på enhedshåndtering her ser du alt hardwaren der kræver drivere. der er lidt vejledning her du skal trykke på projekt.http://www.gratisupload.dk/download/46994/
Avatar billede demoknud Nybegynder
15. august 2010 - 16:33 #4
Jeg har fundet enhedshåndtering nu. Der er ingen gule markeringer bortset fra punktet der hedder IR-brugerenheder.

Da jeg skulle til at installere opgraderingen fik jeg i øvrigt følgende besked, som jeg dog ikke gjorde noget ved.

Opgradering af Windows påvirker følgende enheder og/eller programmer:

Enhederne virker muligvis ikke korrekt efter opgraderingen. Inden du opgraderer, anbefales det, at du opdaterer driverne for disse enheder. Hvis du annullerer opgraderingen, skal du åbne Kontrolpanel og søge efter "opdatere enhedsdrivere" eller gå til producentens websted for at søge efter opdaterede drivere.

- Keyboard Filter

Det kan ske, at enhederne ikke fungerer korrekt efter opgraderingen. Det anbefales, at du fjerner programmerne, før du opgraderer. Annuller opgraderingen, åbn Kontrolpanel, og søg efter "fjerne et program". Bemærk! De programmer, der er markeret med *, kan uden problemer geninstalleres efter opgraderingen.

- HP MediaSmart Music/Photo/Video *
- Skype
- ATI CATALYST Install Manager *
- ATI Catalyst Control Center *

Desuden er der følgende detaljer til den bluescreen jeg får:

Problemsignatur:

Navn på problemhændelse: BlueScreen

OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3

Landestandard-id: 1030

Flere oplysninger om problemet:

BCCode: 1000008e

BCP1: C0000005

BCP2: 907A359B

BCP3: 8CB36AC8

BCP4: 00000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\081510-64038-01.dmp

C:\Users\Peter\AppData\Local\Temp\WER-95191-0.sysdata.xml

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406
Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:

C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt

Er der nogle af disse oplysninger der gør dig eller andre klogere?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2010 - 16:43 #5
Hvis du har købt en opgradering sammen med pc burde det virke ellers ser jeg ingen grund til at sælge den.
duskriver ikke hvilken HP det drejer sig om ?type eks.pavillion. dvxxxx. det ville måske hjælpe med hensyn til de rigtige drivere.
Avatar billede demoknud Nybegynder
15. august 2010 - 17:53 #6
Nej, det ville jeg også mene. Som sagt virker det også som om det meste fungerer, men at det bare er et enkelt program der ødelægger det hele så snart det starter op.

Det er en HP Pavillion dv6-1220so

I morgen prøver jeg at ringe til deres kundeservice for at høre, ellers overvejer jeg kraftigt at foretage en nyinstallation selvom det betyder jeg skal til selv at finde de forskellige drivere. (har dog et D drev der hedder RECOVERY som muligvis har de nødvendige drivere)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2010 - 18:35 #7
Har du været på denne side
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4062&lc=en&cc=us&dlc=en&sw_lang=&product=3976081#N948
Det er især chipset det drejer sig om men kør dem alle og dovnload dem alle så du har dem til en anden gang
Avatar billede demoknud Nybegynder
16. august 2010 - 12:43 #8
Jeg var inde og installere de drivere der stod derinde, men der var problemer med Graphics driveren: "ATI Mobility Radeon Video Driver". Og da det også var ATI Catalyst der blev advaret om i den meddelelse jeg har kopieret ind tidligere, mistænker jeg lidt det for at være synderen. Kunne hverken installere eller afinstallere denne.

Jeg har ringet til HP Support, og den eneste løsning de kunne give mig, var at geninstallere Windows Vista ved hjælp af mine sikkerhedskopi-diske som jeg brændte lige efter køb af computer. Derefter skulle jeg så foretage opgraderingen igen.

Kan det virkelig passe at jeg ikke bare kan installere Windows 7 ved hjælp af min cd?? har jo et Windows på computeren i forvejen, så kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne virke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. august 2010 - 15:25 #9
Havde selv problemer med at opgradere min kones Dv 7-1125 Oe satte skiven i igen og da jeg kom til hvor man skulde trykke på instaler valgte jeg at formatere og lave en ren instalation istedet
Avatar billede demoknud Nybegynder
18. august 2010 - 11:10 #10
Efter lidt slid er det lykkedes mig at få det hele til at virke (tror jeg da)

Gendannede til fabriksinstillinger med Vista vha. HP's recovery Manager, hvilket faktisk gik ret nemt og hurtigt.

Derefter foretog jeg en ny opgradering hvor jeg dog valgte en ny installation frem for opgradering. Da det var overstået satte jeg HP's opgraderingscd i som installerede de nødvendige drivere, og nu virker PC'en tilsyneladende som den skal.

Jeg vil gerne sige mange tak for hjælpen - selvom din hjælp ikke direkte løste mit problem, hjalp det mig tilpas meget til at du stadig skal have point.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. august 2010 - 14:55 #11
Her er et svar.