Avatar billede poppidyrecenter Nybegynder
13. august 2010 - 17:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Maps på hjemmeside?

Jeg har brug for lidt hjælp til at få lidt Google Maps på hjemmeside.

Mere specifikt skal jeg bruge et sjællandskort med 17 butikker på,
så man kan zoome ned og rundt på kortet for at finde frem til nærmeste butik.

Og her tror jeg lige at Google kan levere varen.
15. august 2010 - 07:17 #1
Det tog lidt tid (jeg er i gang med en skakturnering og eftersom jeg ikke spiller saerlig godt kraever det en masse tid,) men -

jeg er ikke ekspert i Google Maps, men jeg har brugt det paa skakklubbens webside for at markere hvor den er.

Foerst skulle jeg finde http://code.google.com/intl/nl/webtoolkit/ hvor jeg fandt og downloadede en toolkit, inklusiv et langt password.

Her er den relevante del af koden for den side kortet er placeret paa:

<html>
<head>
<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;sensor=false&amp;key=ABQIAAAAzXZgUFDZwqMef7OKftSuuhS5ZCjFrWK-jwZPdSYMuafW_z2YVRS_czCB6apB5uYga0AeKSLuBO8ywA" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
  function initialize()
  {
    if (GBrowserIsCompatible())
    {
      var map = new GMap2(document.getElementById("map_canvas"));
      map.setCenter(new GLatLng(50.5756511, 4.0696458), 15);
      map.setUIToDefault();
      map.addOverlay(new GMarker(new GLatLng(50.5756511, 4.0696458)));
      map.openInfoWindow(map.getCenter(),document.createTextNode("Soignies-Echecs, rue de la Station 59"))
    }
</script>
</head>
<body onload="initialize()" onunload="GUnload()">
    <div id="map_canvas" style="width: 400px; height: 430px"></div><br/>
</body>
</html>

Foerst er der scriptet der indeholder det lange password.
15. august 2010 - 07:24 #2
Den blev skudt af for tidligt.  Jeg fortsaetter:

Saa er der funktionen: den opretter foerst map-objektet i den div der foelger og som jeg gav id="map_canvas".  Derefter definerer den kortet med kortets centrum og med 15 som detalje-grad.  Der skal du nok bruge en langt mindre detaljegrad for at faa hele Sjaelland med.  Saa definerede en overlay der hvor jeg ville have prikken (og som du saa skal have 17 af.) Til sidst lavede jeg boblen med teksten.

Dette var blot ment som et skub i den rigtige retning.  Lad mig vide om det var nyttigt.
15. august 2010 - 07:31 #3
Det gaar vist i etapper idag (jeg haaber mit skakspil der starter om et par timer gaar bedre.)  Jeg glemte at tilfoeje at jeg saa paa websiden opretter denne div: <div id="map_canvas" style="width: 400px; height: 430px"></div><br/> der hvor kortet skal sidde hvor jeg giver samme id som i funktionen og giver stoerrelsen paa kortet.

Saa nu tror jeg nok at jeg stopper indtil jeg hoerer fra dig.
17. august 2010 - 10:31 #4
poppidyrecenter, fik du mit indlaeg?  jeg ville gerne modtage en reaktion.
Avatar billede poppidyrecenter Nybegynder
17. august 2010 - 10:40 #5
har ikke været hjemme i weekenden, men jeg tjekker det ud i morgen eller torsdag. Så jeg vender det tilbage når det er prøvet af.
21. august 2010 - 07:08 #6
poppydyrecenter, du kom ikke tilbage.  Hvis spoergsmaalet ikke laengere er aktuelt eller hvis du foreloebig ikke har tid til at beskaeftige dig med det kan jeg saa bede dig i mellemtiden at lukke spoergsmaalet saa det ikke bliver ved med at staa som aabent i min liste af indlaeg.  Du kan lukke det med points til mig hvis du vil anerkende at jeg gjorde en indsats eller du kan afslutte ved selv at oprette et svar og acceptere det og faa pointene tilbage som du saa kan bruge til at oprette et nyt spoergsmaal naar du faar tid.
Avatar billede poppidyrecenter Nybegynder
02. september 2010 - 11:36 #7
fik først leget med det nu, takker for hjælpe Christian_Belgien
Avatar billede poppidyrecenter Nybegynder
26. september 2012 - 14:21 #8
lukkes