Avatar billede eiken Nybegynder
13. august 2010 - 00:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til engelsk

Når der er tale om bestemte personer/brugere.
Hvad betyder så: Moderators og Bypass Subscription ???
Avatar billede ggxdg Nybegynder
13. august 2010 - 07:58 #1
Moderators
Moderatorer (Noget i retning af en administrator)

Bypass Subscription
Omgå tilmelding/abonnement

Ellers kan du bruge Google translate.
Avatar billede eiken Nybegynder
06. september 2010 - 21:28 #2
NEJ,...Google translator kan ikke oversætte Moderators og Bypass Subscription.
Og Moderators betyder ikke Administrator.
Avatar billede eiken Nybegynder
21. september 2010 - 23:19 #3
ellers ingen forslag ? ? ?
Avatar billede Vandreren Novice
21. september 2010 - 23:28 #4
Kan du sige noget om, hvad det er du vil have forklaret, siden ggxdgs forklaring ikke er tilstrækkelig? Måske kan du sige noget om hvilken sammenhæng (kontekst), de ord optræder i?
Avatar billede eiken Nybegynder
22. september 2010 - 22:48 #5
Jeg bevæger mig lidt rundt på nogle torrent sider som f.eks Yeeshkul.com.
Yeeshkul.com er en Pink Floyd side.
Der er kun 1 @ Administrator, men mange Moderators.

Jeg får det ikke til at passe hvis Bypass Subscription betyder at man kan omgå tilmelding/abonnement.
Hvis man ikke opretter/tilmelder sig, og sørger for at ens Ratio (delings-forhold) er god, så kan man ikke få lov til at hente torrent-filerne på siden, og så får man ingen musik.
Roger Waters er lige startet sin 2010-2011 tourne.
Han vil uploade 12 ProShot konserter til Yeeshkul i år.
Avatar billede Vandreren Novice
27. september 2010 - 23:42 #6
En moderator er en slags under-administrator, som Administratoren har givet beføjelser til at varetage opgaver i et forum. Det kan være meget forskelligt, hvor meget magt en moderator har.

Den mest almindelige og bogstavelige oversættelse af udtrykket "Bypass Subscription" har ggxdg allerede givet.

Det lyder underligt at et engelsksproget forum vil anvende det udtryk, hvis der ikke ligefrem er tale om at brugerne betaler abonnement. Det, du beskriver, er leeching (leech = igle), altså parasitadfærd eller nasseri. Måske er der tale om en eufemistisk omskrivning?
Avatar billede rijah Nybegynder
27. september 2010 - 23:52 #7
Moderator hedder det også på dansk, så du kan sagtens bruge det ord. Jeg er f.eks moderator på et forum, men vi bruger bare ordet forum admin i stedet :)
Avatar billede eiken Nybegynder
28. september 2010 - 02:24 #8
betaler abonnement, næææ,.. donere et par doller, hvis man har råd, men det er ikke noget krav.
Jeg har aldrig doneret en eneste øre til noget som helt.
Hvis man vil have nogle filer så kan man ikke komme uden om en registrering.
På Yeeshkul er de nu meget fair, man skal kun uploade 20% af hvad man henter. Det er vel meget rigmeligt.