Avatar billede smolf Nybegynder
03. januar 2000 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Data i listbox

Jeg skal have lave en listbox med variable data der skal ændre sig ud fra actions, f.eks. ved tryk på en knap.

Men hvis jeg skriver List1.List skal jeg skrive en integer, men jeg vil ikke have tal der i.
Avatar billede joern Nybegynder
03. januar 2000 - 17:57 #1
Hej smolf.

Kig på hjælpen til:  listbox.Clear  listbox.AddItem  listbox.RemoveItem
Listbox.listindex og listbox.listcount  Har du allerede kigget, så spørg mere præcis.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede smolf Nybegynder
03. januar 2000 - 18:16 #2
Jeg skal ikke adde noget i listen - den skal bare hente en predefineret liste, men der skal kunne hente flere forskellige.

Smølf
Avatar billede joern Nybegynder
03. januar 2000 - 19:55 #3
Hej Smolf.

Det som du vil liste, må så enten findes som selvstændige filer, - lettest i ascii - eller som data der defineres eller dannes af din kildetekst.

Læsning af ascii-filer kan foretages således:

(1) Eksempel-fil        Ole      55 17 29 18
                              Peter  47 15 31 19
                              Eva    19  27 16 11

Dim linie as String

Listbox.Clear
Open app.path & "\" & filnavn & ".txt" for input as #1
  Do while EOF (1) = False
      Line Input #1, linie
      Listbox.AddItem linie
  Loop
close #1

"filnavn" må så dannes ved den knap du aktiverer - f.eks. som et indeks

M.v.h.  Jørn
Avatar billede smolf Nybegynder
03. januar 2000 - 20:07 #4
Takker mange gange
Avatar billede joern Nybegynder
03. januar 2000 - 21:23 #5
Hej Smolf.

Tak for point.  Det var hurtigt du fik testet det.
Jeg har lavet ret store "data-base" systemer med ascii-filer som grundlag.
Du kan ikke hente kildetekst, men demo- og freeware på www.jkfsoft.dk

Hvis du løber ind i nye problemer, så skriv.

M.v.h.  Jørn