Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
06. august 2010 - 13:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Menu

Hej.

Jeg har lavet en horizontal menu, hvor jeg bruger display: inline;
Menu jeg kunne godt tænke mig en lille dot foran, hvert menu element. Det kan jeg ikke få den til når menuen er horizontal, det er ikke noget problem, at gøre det hvis den er vertical.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
06. august 2010 - 14:00 #1
Hej Alex

Hvis du har din menu som en usorteret liste (ul, li), kan du sætte "float: left" på dine liste elementer.

På den måde vil menuen vises horisontalt, og med style som en liste (med "dots" foran).
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
06. august 2010 - 15:35 #2
Har jeg prøvet, men må lave en fejl. Her er min css til listen

/* SubMenu start */
.submenu-last-in-list
{
    margin-left: 15px;
}
.submenu-between-first-last
{
    margin-left: 15px;
}
ul#submenu
{
    float: left;
    border-bottom: 1px solid black;
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    width: 933px;
    list-style-type: circle;
}
ul#submenu li
{
    float: left;
    display: inline;
}
ul#submenu li a:hover
{
    color: #7dbd31;
}
ul#submenu li#submenu-selected  a
{
    color: #7dbd31;
}
ul#submenu a
{
    text-decoration: none;
    color: black;
    margin-top: 7px;
    margin-bottom: 7px;
    float: left;
    font-size: 12px;
}

/* SubMenu end */
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
06. august 2010 - 15:48 #3
Hvad bruger du "display: inline" til?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
06. august 2010 - 16:01 #4
Ja, det hjalp at fjerne den, ved faktisk heller ikke lige hvad jeg brugte den til. Nu bliver de vist, men hvordan får jeg dem på linje med teksten? De er lidt højere oppe end teksten
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
06. august 2010 - 16:07 #5
Det er vel din margin på a elementer der driller.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
09. august 2010 - 10:48 #6
Har du mulighed for, at komme med noget css der virker? Jeg kan simpelthen ikke få det til at lykkes
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
09. august 2010 - 10:59 #7
Det ville være en del nemmere hvis du smider et link til den side det drejer sig om så jeg ikke skal sidde her og gætte i blinde.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
09. august 2010 - 11:00 #8
Jo selvfølgelig. mediabyus.dk
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
09. august 2010 - 11:01 #9
Jeg har godt nok tilføjet den der display: inline; igen, eller så den helt underlig ud menuen
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
09. august 2010 - 11:44 #10
Jeg er ikke helt med på hvad problemet er. Eventuelt kan du smide et baggrundsbillede på menuelementerne i stedet for, det er der også større sandsynlighed for vil se ens ud i de forskellige browsere.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
11. august 2010 - 11:53 #11
Smid et svar, jeg lavede det som et billede på hvert <li> det virkede åbenbart meget bedre. Tak for hjælpen
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
11. august 2010 - 12:17 #12
svar