Avatar billede kkaen Nybegynder
05. august 2010 - 13:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med registrere data fra form

Jeg har 2 jsp-sider. På den ene har jeg en masse html-kode, hvori jeg har en form. Inde i denne form har jeg denne linie:

<input type="submit" class="btnExample" value="Log ud" name="logout" style="font-family: Arial, 'sans-serif'; color: red" />

formens ACTION er sat til jsp-siden selv, og i begyndelsen af jsp-siden har jeg så denne kode:

if(request.getParameter("logout") != null) {
  System.out.println("Logout registrered");
  <en servlet kaldes>
...

Dette virker fint!

Så har jeg en anden jsp-side, som er noget mere omfattende. På denne side har jeg:

<input type="submit" class="btnExample" value="Log ud" name="logout" style="font-family: Arial, 'sans-serif'; color: red" />

formens ACTION er sat til jsp-siden selv, og i begyndelsen af jsp-siden har jeg så denne kode:

System.out.println("Caught request.getParameter(logout) "+request.getParameter("logout"));

men "logout" er altid NULL. Eneste forskel fra den første jsp-side er, at jeg går igennem en javascript-funktion inden blot for at checke, om nogle felter i formen er sat. Denne test forløber fint nok (det eneste jeg kan være lidt i tvivl om er, om return skal være true eller false, og om det har nogen indvirkning).
Men jeg har også prøvet helt at slette onclick="javascript-funktionen()", og problemet er der stadigvæk.

Hvad kan problemet være? Kan det være fordi, der evt. er nogle små fejl i html-syntaxen (altså primært manglende /)? Sådan nogle har jeg nemlig fundet nogle af, rettet og søgt resten af dokumentet igennem for sådanne. Og jeg har ikke kunnet finde flere...?
Avatar billede kkaen Nybegynder
05. august 2010 - 14:41 #1
Hmm, det ser ud til, at problemet er løst nu. Jeg fandt denne side:

http://bytes.com/topic/javascript/answers/151248-window-location-not-working

og prøvede at indsætte "; return false" efter funktions-kaldet i <form onsubmit=""..>

Så kan javascripten trods alt redirecte til den rigtige jsp-side. Men det undrer mig nu stadigvæk, hvorfor det ikke var muligt, at læse 'request.getParameter("logout")'. Eneste forklaring, jeg kan komme på, er, at logout-data i requesten går tabt, når den har været igennem javascript-funktionen. Men det virkede jo heller ikke, når javascript-funktionen helt udelades fra proceduren. Så den forklaring dur vist heller ikke...
Avatar billede kkaen Nybegynder
08. oktober 2010 - 11:33 #2
Closing