Avatar billede musiki Nybegynder
04. august 2010 - 15:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Script i body-tag tilføjer CSS-style i head-tag

Hej alle sammen,
jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal ændrer designet på en underside.

Udfordringen er at jeg ikke kan ændre og tilføje i head-taget for hverken skabelon eller enkelt side. Derimod kan jeg godt tilføje og ændre HTML i body-taget - herunder tilføje script.

Er der eksempler på scripts, der kan ændre i head-tags, og altså tilføje CSS style her?

Håber der er nogen, der kan hjælpe.
Avatar billede musiki Nybegynder
04. august 2010 - 15:48 #1
Begrænsningen skyldes forøvrigt et forældet og firkantet CMS.
Avatar billede intenz Novice
04. august 2010 - 15:53 #2
Du kan indsætte et stylesheet sådan her:

function loadcss(filename){
  var fileref = document.createElement("link")
  fileref.setAttribute("rel", "stylesheet")
  fileref.setAttribute("type", "text/css")
  fileref.setAttribute("href", filename)

  document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(fileref)
}
loadcss("http://www.domæne.dk/style.css");
Avatar billede musiki Nybegynder
08. august 2010 - 03:41 #3
Tak for svaret. Det virkede!