Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
30. juli 2010 - 18:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HTTP-verb POST not allowed??

Hejsa,

Jeg er ved at lave en hjemmeside med en contactform,
men når jeg trykker "send", får jeg blot denne besked:

405 - HTTP verb used to access this page is not allowed.
The page you are looking for cannot be displayed because an invalid method (HTTP verb) was used to attempt access.

Php'en ser således ud:

<?php

    if( isset($_POST["name"]) )
    {
        $name = $_POST["name"];
        $firm = $_POST["firm"];
        $email = $_POST["afsender"];
        $phone = $_POST["phone"];
        $message = $_POST["message"];

        if( strlen($name) == 0 || strlen($email) == 0 || strlen($message) == 0 )
            $error = true;

        $headers = "From: ".$name." <".$email.">\r\n";

        $body = "Besked fra hjemmeside:\n";
        $body .= "Navn: ".$name."\n";
        $body .= "Virksomhed: ".$firm."\n";
        $body .= "E-mail: ".$email."\n";
        $body .= "Telefon: ".$phone."\n\n";
        $body .= $message;

        if( strlen($_POST["email"]) == 0 && !isset($error) )
        {
            mail("xxxxxxxxxx@hotmail.com", $subject, $body, $headers);

        }

?>
<?php if( isset($error) ): ?>
<p>Ikke alle felter var udfyldt!</p>
<?php else: ?>
<p>Tak for beskeden!</p>
<?php endif; ?>
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 03:00 #1
Hvad hedder den .php fil og hvordan ser formen ud?
Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
31. juli 2010 - 10:32 #2
Filen hedder send_email.php, og formen ser således ud:

<form action="send_email.php" method="POST" id="form">

        <p class="fat">Fulde navn <span class="colored">*</span><br /><input name="name" type="text" id="name" /></p>
        <p id="hojre" class="fat">Virksomhed (ved erhvervscoaching):<br /><input name="firm" type="text" id="firm" /></p>

            <br />

        <p class="fat">Email adresse <span class="colored">*</span><br /><input name="afsender" type="text" id="afsender" /></p>
        <p id="hojre" class="fat">Telefonnummer:<br /><input name="phone" type="text" id="phone" /></p>

            <br />

        <p class="fat">Besked <span class="colored">*</span> <br /> <textarea name="message" id="message"></textarea><br /></p>

            <br />
        <p id="left" class="fat">Skriv evt. gerne hvordan du helst vil kontaktes</p>
        <input type="submit" id="sendbesked" value="Send Besked">

          </form>
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 17:19 #3
Hvordan er PHP sat op? Apache mod_php, IIS fastcgi, Apache CGI ?
Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
31. juli 2010 - 19:29 #4
Ahh fisk, aner absolut intet om php.. Er det noget der skal sættes op på serveren??
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2010 - 19:58 #5
Ja
Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
01. august 2010 - 06:17 #6
Og hvordan gøres det??
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2010 - 04:01 #7
Det afhænger jo lidt af hvad det er for en server.
Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
10. august 2010 - 14:16 #8
Det er hos DanDomain, ved ikke lige hvordan man ser hvilken server det er?? Hjælp hurtigst muligt!
Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
20. august 2010 - 00:15 #9
Har fået svar andetsteds fra. Lukker her.