Avatar billede askovdk Nybegynder
26. juli 2010 - 22:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fra OnClick til Onload

<input style="display: inline;" type="checkbox" name="anden_levering" id="anden_levering" onclick="if(this.checked){document.getElementById('tabel_levering').style.display = 'block'}else{document.getElementById('tabel_levering').style.display = 'none'}" />

Det virker fint når jeg sætter krydt i checkboksen gør den som den skal :-)

Men kan jeg lave den om så når den går ind på siden så udfører den automatisk handlingen så man ikke manuelt skal sætte kryds ?
Avatar billede andreas134 Nybegynder
26. juli 2010 - 22:50 #1
prøv at tilføje nedenstående i mellem <head> og </head>
jeg er ikke helt sikker på om det er det du er ude efter men prøv:)

[code]
<script type="text/javascript" language="javascript">
document.getElementById("anden_levering").checked = true;
</script>
[/code]
Avatar billede andreas134 Nybegynder
26. juli 2010 - 22:50 #2
undskyld det her :)

[code]
<script type="text/javascript" language="javascript">
document.getElementById("anden_levering").checked = true;
</script>
[/code]
Avatar billede andreas134 Nybegynder
26. juli 2010 - 22:51 #3
nej det her:

<script type="text/javascript" language="javascript">
document.getElementById("anden_levering").checked = true;
</script>
Avatar billede andreas134 Nybegynder
26. juli 2010 - 22:53 #4
eller tilføje nedenstående attribut til dit <input>

checked="checked"
Avatar billede askovdk Nybegynder
26. juli 2010 - 22:58 #5
Det virker ikke den melder fejl.

Jeg har også prøvet at skrive checked det virker heller ikke, den aktiveres kun når der trykkes med musen
Avatar billede andreas134 Nybegynder
26. juli 2010 - 23:21 #6
det er selvfølgelig klart kommer jeg lige til at tænke på fordi du har sagt onclick og så er det vel og mærke kun når man klikker på den.

men det bliver noget med at du laver en funktion og så kalder den både onLoad og onClick

kan du selv lave det eller skal jeg?
Avatar billede askovdk Nybegynder
26. juli 2010 - 23:27 #7
Det er jeg ikke helt med på hvordan jeg skal lave :-)
Avatar billede andreas134 Nybegynder
26. juli 2010 - 23:46 #8
det her burde virke :)

<head>
<script type="text/javascript" language="javascript">
function show_hide(){
    if(document.getElementById('anden_levering').checked == true){
    document.getElementById('tabel_levering').style.display = 'block'
    }else{
    document.getElementById('tabel_levering').style.display = 'none'
    }
</script>
</head>
<body onLoad="show_hide()">

<input style="display: inline;" type="checkbox" name="anden_levering" checked="checked" id="anden_levering" onclick="show_hide()" />

</body>