Avatar billede jollytime Nybegynder
24. juli 2010 - 18:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Macro excel

Hej

er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg laver en macro i excel, der åbner et andet excel projekt, kopier x antal ark, opretter en ny projektmappe, åbner endnu et excel projekt og kopier x antal ark (gentage eks. 5 gange)og den skal sætte alle de kopierede ark ind i et nyt excel projekt, og for til sidst sende det på en mail samt gemmer dette projekt

håber på hjælp
Avatar billede gnowak Nybegynder
26. juli 2010 - 22:10 #1
Det kræver at du sætter dig ind i hvordan du åbner Excel-projekter

Der er mange måder at gøre det på, men en fin måde at starte er via:

dim wbRegneark as workbook

set wbRegneark = workbooks.open("sti-til-fil") 'Der kan sættes en del parametre i workbooks open, som kan være smarte at sætte.

msgbox wbRegneark.sheets(1).range("A1") 'giver dig værdien i cellen A1 i første regneprojektets første fane/ark.

Derefter kan du begynde at optage lidt makroer og søge på nettet efter flere informationer. Det lyder lidt som om, det er noget dynamisk du har gang i.
Avatar billede jollytime Nybegynder
13. januar 2011 - 08:09 #2
takker for svar... jeg må kigge nærmere på det. og ja det er noget dynamisk jeg prøver at få gang i:-) men det er vist svære end som så.
Avatar billede jollytime Nybegynder
13. januar 2011 - 08:10 #3
send et svar gnowak:-)
Avatar billede gnowak Nybegynder
13. januar 2011 - 08:14 #4
Her er et svar :-)

VH. GrN.dk