Avatar billede SilenceWar Nybegynder
22. juli 2010 - 23:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Textarea problem - auto rows | Javascript / ASP / HTML

Hej alle!

Jeg har nogle tekstområder (textarea) på min hjemmeside.

Disse tekstbokse viser data fra en MySQL database hvilket gør, at hvis jeg har:

<textarea rows=5>asdsada </textarea>

og teksten der bliver vist fra databasen fylder mere end 5 rows, så kommer der sådan en grim scrollbar..

Jeg vil gerne have, at systemet på en eller anden måde henter det hele ned fra databasen så tjekker den hvor meget det fylder (i forhold til bredden gætter jeg på??)
og giver derefter tekstområdet den rigtige højde så det passer sammen det hele..

OBS: Der er mere end 1 boks. Boksene ligger i et loop - så ved hjælp af noget lignende getelementbyID virker kun på 1 af boksene og derved bliver alle boksene samme højde. (boksene skulle gerne have en højde i forhold til teksten i egen boks.. :)

Håber det er forståeligt - ELLERS må I ENDELIG spørge :)
Avatar billede mcardle Nybegynder
23. juli 2010 - 03:49 #1
Jeg havde nok valgt at lave det i div og lave dem <div contenteditable="true"></div> så mener jeg de udvider sig af sig selv og så bruge ajax til at gemme i db'en, hvis du har rettet i dem.

//mcardle
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
24. juli 2010 - 18:13 #2
Jeg vil give besked om senest 2 dage om det virker..
Skal lige hjem og afprøve det først.
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
30. juli 2010 - 11:17 #3
Hejsa. Jeg har nu prøvet din metode.

Hm, det ser ikke ud til, at kunne ændre størrelsen af TEXTAREA tagget..
Dog, kan jeg godt fjerne TEXTAREA og indsætte al teksten i min <div>..

Hvis jeg skal gøre dette har jeg dog lige et spørgsmål eller to..

Idet mine brugere indsætter i databasen skriver de også dette ind i et Textarea (selvfølgelig?).. Det vil sige, at hvis de laver linieskift imens de skriver - og indsætter det i databasen - så giver bliver der også vist linieskift ude på siden..
Det vil så sige, at der kun bliver vist de rigtige linieskift på siden HVIS teksten bliver vist i et TEXTAREA..
Idet jeg vælger, at vise det i et div-tag, forsvinder denne funktion - med mindre brugerne selv skriver HTML koder såsom <br />..

Kan du hjælpe med dette får du point.
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
30. juli 2010 - 12:42 #4
Jeg har løst det nu..
- Men ikke lige på din måde, beklager :)

Her er min løsning:

<%
text = BeskedInfo("startbesked")
text = replace(text, vbNewLine, "<br />")
%>

<%=text%>
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
30. juli 2010 - 12:42 #5
svar